ادعای یک ناشناس؛ 12 ساعته انصاریان را درمان می‌کنم!

یک نفر ادعا کرده با طب سنتی علی انصاریان را درمان می‌کند اما پزشکان چنین اجازه‌ای به او ندادند

دکتر هاشمیان، پزشک معالج علی انصاریان، می‌گوید که بیماری مثل او که ریه‌اش هر آن ممکن است آمبولی کند، در شرایطی نیست که روی پوستش خراش ایجاد شود.

علی انصاریان چهره خوشنام ورزش و سینما چند روزی است با حال جسمانی نامناسب در بیمارستان فرهیختگان بستری شده و روزهای سختی را سپری می‌کند. در چنین شرایطی که همه جامعه برای بهبودی انصاریان و رهایی از شر ویروس منحوس کرونا دست به دعا برداشته‌اند اما برخی اتفاقات رخ می‌دهد که در نوع خود عجیب است. مثل فردی که شب گذشته به بیمارستان فرهیختگان مراجعه کرده و ادعا داشته با طب سنتی دوازده ساعته انصاریان را درمان می‌کند.

این فرد که ظاهرا از پزشکان سنتی ایران بوده، با اصرار فراوان قصد داشته وارد اتاق ICU بیمارستان فرهیختگان شود و روند درمانی‌اش را آغاز کند و در این خصوص حتی با خانواده و به‌خصوص مادر انصاریان نیز صحبت کرده است.

این درخواست اما با مخالفت پزشکان معالج انصاریان و به‌خصوص دکتر هاشمیان که نامش این روزها بسیار بر زبان‌ها افتاده مواجه شده است و اجازه شروع روند درمانی با طب سنتی را به فرد مذکور نداده‌اند.

این اتفاق در قالب یک شایعه از شب گذشته در فضای مجازی منتشر شده و بازتاب‌های گوناگونی نیز داشته است و به همین دلیل امروز در گفت‌وگوی مفصلی که دکتر هاشمیان با رسانه‌ها انجام داد، مورد پرسش از او قرار گرفت.

پزشک معالج انصاریان در این خصوص گفت: «ما در مواقعی طرفدار طب سنتی هستیم و حتی در پروتکل‌های بهداشتی چین هم این مسأله مورد استفاده قرار گرفته است. در روزهای اولی که ووهان چین درگیر کرونا شده بود، از طب سنتی برای درمان استفاده کردند و من هم در صحبت‌هایی که با برخی پزشکان چینی داشتم تأثیر آن را دریافتم. منتها این برای بیماری که اکنون در آی‌سی‌یو قرار دارد و وضعیتش مساعد نیست جواب نمی‌دهد.»

او صحبت‌هایش را این طور ادامه داد: «ما در مسیر درمان از یک یا دو داروی خاص استفاده نمی‌کنیم و حدود 30 دارو در مسیر درمان انصاریان به او می‌دهیم. مریضی که به ICU‌ رسیده بسیار بد حال است و چیزی را در این شرایط قبول می‌کنیم که در حد آکادمیک و در مسیر علمی‌بودن باشد.»

دکتر هاشمیان در بخش دیگری گفت: «آقایی تشریف آوردند و گفتند که آقای انصاریان را دوازده ساعته درمان می‌کنند. اما ما نمی‌توانیم این اجازه را برای مریضی بدهیم که هر آن احتمال دارد ریه‌اش آمبولی کند. چطور می‌شود بیماری که در این وضعیت است روی پوستش خراشی ایجاد کنیم که دچار خونریزی شود و حالش را بدتر کنیم؟ این موارد پیدا می‌شود اما نه برای بیماران اینچنینی.»

پزشک معالج انصاریان در بخش پایانی حرف‌هایش تأکید کرد: «ما که پزشکی را علمی دنبال می‌کنیم، نمی‌توانیم به قطعیت بگویم کسی را درمان می‌کنیم و نمی‌دانم چگونه این افراد چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند. من از مردم می‌خواهم کمی منطقی باشند و اجازه بدهند خانواده انصاریان در آرامش باشند. این موارد واقعا ما را هم دچار مشکل می‌کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.