رئیس‌جمهوری فرانسه برای همگام‌سازی اعلام آمادگی کرد

پیشنهاد مکرون برای «میانجی‌گری صادقانه» بین ایران و آمریکا

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنجشنبه پیشنهاد کرد «میانجی صادقی» بین ایران و آمریکا برای احیای برجام باشد. مکرون به اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: «من برای حمایت از هر ابتکار عملی از جانب آمریكا برای برقراری مجدد گفت‌وگوها هر آنچه در توان داشته باشم، انجام خواهم داد.»

شهروندآنلاین: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنجشنبه پیشنهاد کرد «میانجی صادقی» بین ایران و آمریکا برای احیای برجام باشد.

مکرون به اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: «من برای حمایت از هر ابتکار عملی از جانب آمریكا برای برقراری مجدد گفت‌وگوها هر آنچه در توان داشته باشم، انجام خواهم داد.»

رئیس‌جمهوری فرانسه بارها و بارها و بارها تلاش کرد ترامپ را ترغیب کند که به توافق سال 2015 که باعث محدودیت و نظارت بر برنامه هسته‌ای تهران می‌شد، پایبند باشد.

مکرون خواستار مذاکرات برای توافق جدیدی با ایران شد که در آن محدودیت‌هایی نیز بر برنامه موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایجاد می کند و این مذاکرات شامل اسراییل و عربستان سعودی نیز خواهد بود.

مکرون گفت: «ما باید راهی پیدا کنیم که عربستان سعودی و اسراییل نیز در این مذاکرات مشارکت داشته باشند.»

مشخص نیست که آیا پیشنهاد مکرون برای «میانجی»بودن در واشنگتن مورد استقبال قرار خواهد گرفت یا خیر.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش از این در مصاحبه‌ای در این هفته پیشنهاد داده بود كه اتحادیه اروپا می‌تواند به «همگام‌سازی» اقدامات هر دو طرف برای ایجاد اعتماد و احیای توافق كمك كند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.