همکاری دهلی نو با تهران برای توسعه راه‌آهن چابهار _ زاهدان

اختصاص بودجه یک میلیارد روپیه‌ای و تعهد هند برای توسعه بندر چابهار

مرالدی هران، مشاور وزیر امور خارجه هند روز پنجشنبه در پارلمان این کشور اعلام کرد: «هند همچنان به تعامل خود با ایران در مورد روش‌های اجرایی‌کردن پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان و سایر پروژه‌های زیرساختی در ایران ادامه می‌دهد.»

شهروندآنلاین: وزیر اقتصاد هند روز گذشته از اختصاص یک میلیارد روپیه (معادل تقریبی ۱۳میلیون و ۶۹۸ هزار دلار) برای توسعه بندر چابهار گفت، در حالی که دولت هند روز پنجشنبه بر ادامه همکاری دهلی نو با تهران برای توسعه راه‌آهن چابهار به زاهدان تأکید کرد.

 رسانه‌های هندی روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کردند که دهلی نو دو دستگاه جرثقیل سنگین متحرک برای انجام طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید بهشتی واقع در چابهار را به ایران تحویل داده است.
«هندوستان تایمز» نیز اعلام کرد نیرمالا سیتارمان، وزیر اقتصاد هند بودجه یک میلیارد روپیه‌ یا ۱۳میلیون و ۶۹۸ هزار دلار در سال مالی ۲۰۲۱-۲۲ را برای توسعه بندر چابهار در نظر گرفته است.
دهلی نو در سال گذشته بودجه توسعه بندر چابهار را دو برابر کرده بود.
این کشور در سال ۲۰۱۹-۲۰ یک بودجه ۴۵۰میلیون روپیه‌ای برای این پروژه در نظر گرفته بود.
نشریه «هندو» در گزارش دیگری نوشت: «وی مرالدی هران، مشاور وزیر امور خارجه هند روز پنجشنبه در پارلمان این کشور اعلام کرد که هند همچنان به تعامل خود با ایران در مورد روش‌های اجرایی‌کردن پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان و سایر پروژه‌های زیرساختی در ایران ادامه می‌دهد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.