همه چیز در مورد مالک ساندویچی «فری کثیف»

یکی از برندهای معروف ساندویچ‌های پرحجم و ارزان پایتخت

گفته شده فریدون مهروانی که هشتاد ساله بود، از بیماری قلبی رنج می‌برد. آخر شب پنجشنبه شانزدهم بهمن خبر درگذشت فری کثیف منتشر شد

شهروندآنلاین: فریدون مهروانی مالک ساندویچی فریدون و معروف به «فری کثیف» درگذشت. ساندویچی فریدون در ، یکی از برندهای معروف ساندویچ‌های پرحجم و ارزان پایتخت است. او ساندویچ فریدون را در دهه ۵۰ تأسیس کرده بود.

گفته شده فریدون مهروانی که هشتاد ساله بود، از بیماری قلبی رنج می‌برد. آخر شب پنجشنبه شانزدهم بهمن خبر درگذشت فری کثیف منتشر شد. می‌گویند او مغازه فردی به نام را اداره می‌کرد.

در مورد وجه تسمیه «فری کثیف» روایت واحدی وجود ندارد. قدیمی‌ترها می‌گویند که فری کثیف مغازه‌ای بود قدیمی و کوچک و خود «فری» که عکس جوانی‌اش هم بالای سرش آویخته‌ است، به شغل پول‌شماری مشغول بود. کارگرهایش هم با لباس کثیف مشغول به کار بودند و به خاطر همین مغازه‌اش به فری کثیف معروف شد. از دیگر روایت‌ها این است که چون قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران گوشت غیرمجاز سرو می‌کرده، به «فری کثیفه» معروف شد. همچنین روایت دیگری وجود دارد که فریدون در جوانی به خاطر اخلاق «تندش» به فری کثیف معروف شده‌ بود که البته درباره درستی این روایت تردید وجود دارد.

فرزندش در مصاحبه‌ای تأکید کرد که «اگر این اسم را از کسی بشنود حتما با او دست‌به‌یقه می‌شود.» بهزاد مهروانی، پسر فریدون مهروانی درباره این نام گفت که «نزدیک به ۴۰ سال است که این مغازه تأسیس شده و پابرجاست» و ادعا کرد که «در این مدت حتی یک روز هم در مغازه بسته نشده‌ است» و ادامه داد «پدر در تمام عمرش رنگ کلانتری را هم ندیده و این اسم‌هایی را که درباره مغازه‌اش گفته می‌شود به خاطر رقبایی بود که همیشه داشته و چشم دیدن پیشرفت او را نداشته‌اند.»

به اعتقاد فریدون مهروانی تعدادی از کسانی که با او «دشمنی داشتند» و «نتوانستند رقابت با او را تحمل کنند» با همکاری یک سایت اینترنتی مطلبی علیه او منتشر کردند که در آن مغازه او را با عنوان «فری کثیفه» معرفی کرده بود. فریدون مهروانی در این‌باره گفت که «خب من مشتری‌های زیادی داشتم، همیشه فر مغازه‌ام روغنی بود و کارگران دائم در حال طبخ ساندویچ بودند. اینها از این موضوع سوءاستفاده کردند و فری کثیفه را روی زبان‌ها انداختند. به نظر من این کارها نامردی است. من خودم کشتی‌گیر هستم و به این مسائل بسیار حساسم.»

۱ دیدگاه
  1. حامد می‌گوید

    پرحجم و ارزان!؟؟ کجای کاری حاجی قیپاشو دیده بودی؟!!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.