واکسیناسیون در ایران از این هفته ‌آغاز می‌شود

روحانی: قبل از ۲۲ بهمن براساس اولویت‌ها واکسیناسیون آغاز می‌شود

رئیس جمهوری از آغاز واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده از هفته جاری خبر داد و گفت: «کادر درمان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، در اولویت دریافت واکسن هستند.»

شهروند آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نزدیک شدن به مرز یک‌سالگی کرونا در ایران، گفت: «آماری که هفته گذشته مطرح شد، نشان داد که رعایت پروتکل‌ها کمتر شده و ۸۱ درصد بوده است و گزارش این هفته نشان داد رعایت پروتکل‌ها ۷۵ درصد بوده و مرتب به سمت کاهش رعایت پروتکل‌ها می‌رویم. با کاهش رعایت پروتکل‌ها به سمت افزایش ابتلا به بیماری خواهیم رفت و این برای ما دردناک خواهد بود.»

نکات مهم سخنان وی چنین است:

اگر همه مراعات‌ها را مدنظر قرار دهیم هم کسب‌وکار رونق پیدا می‌کند و هم سفرهای مردم برقرار خواهد شد اما اگر مراعات نکنیم ممکن است شرایط خوبی پیش رو نداشته باشیم.

اگر مردم همه با هم همکاری کنند می‌شود کاری کرد چون دیدیم دو تن از ورزشکاران معروف ما آقایان میناوند و انصاریان در اثر این پاندمی به رحمت خدا پیوستند و این هشداری برای همه مردم ماست که مراقبت دقیق‌تر و بیشتری در این زمینه انجام دهند.

یکی از راه‌های ایمن‌سازی واکسیناسیون است که ایمنی جمعی ایجاد می‌کند. اگر این کار می‌خواست به شکل معمول باشد، باید یکی، دو سال صبر می‌کردیم اما به خاطر آنکه این بیماری تلفات زیادی می‌گرفت و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد، سازمان جهانی بهداشت مجوز اضطراری صادر کرد.

ما در ایران ۸۴ میلیون جمعیت داریم و باید عدد قابل ملاحظه‌ای واکسن تولید کنیم. تولید واکسن در اولویت ماست. اگر شرایط هم در دسترس باشد، امکانات تزریق واکسن کار آسانی نیست و پنج، شش ماه زمان می‌برد تا افراد واکسینه شوند.

همه دستگاه‌ها خود را آماده‌ کرده‌اند واکسیناسیون در ایران انجام شود و خوشبختانه اولین محموله واکسن وارد کشور شده‌ است. همه دست‌به‌دست هم دادند و امروز ما به واکسیناسیون رسیدیم. بنابراین، این هفته یعنی هفته دهه مبارکه فجر و هفته جشن ملی کشور، قبل از ۲۲ بهمن براساس اولویت‌هایی که وزارت بهداشت و درمان مشخص می‌کند، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

این برای ما بسیار خوشحال‌کننده است که در ابتدا کادر درمان بتوانند این واکسن را در دو مرحله بگیرند و یک اطمینان بالایی حاصل می‌شود چراکه آنها بیشتر در معرض خطر هستند و نگرانی‌های بیشتری دارند و بعد هم برای سالمندان و آنهایی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند واکسیناسیون شروع و اجرا می‌شود.

با همه سختی‌ها و مشکلاتی که داشتیم  کار بسیار خوبی انجام گرفت. ان‌شاءالله در ماه فوریه که ما اکنون در آن هستیم این واکسن‌ها به دست ما می‌رسد و یک بخشی هم در ماه بعد در ماه مارس به دست ما می‌رسد.

امیدواریم قبل از عید این واکسیناسیون به طور قابل ملاحظه‌ای در کشور در افرادی که مستعد هستند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و همچنین کادر درمان تا فروردین و اوایل فروردین همه انجام شود.

امیدواریم سال آینده هم شرایطی فراهم شود که بعد از فصل بهار و وقتی به فصل تابستان می‌رسیم واکسن‌های داخلی ما که احتمال دارد واکسن پاستور حتی در بهار به دست ما برسد و واکسنی که به صورت مشترک درست می‌شود واکسن رازی، واکسن برکت و همه اینها سال آینده شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.

حتی اگر همه واکسن‌ها آماده و تزریق شود به دلیل اینکه خود واکسیناسیون یک زمان ۶ ماهه نیاز دارد و از سویی اثر آن واکسن‌ها صددرصد نیست و در دو مرحله باید این کار انجام گیرد، بنابراین ما باید تا یک سال آینده خودمان را آماده کنیم برای اینکه  پروتکل‌های بهداشتی را همچنان مراعات تا از این خطر عبور کنیم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.