ترامپ را در بی‌خبری رها کنید!

بایدن: ترامپ دمدمی‌مزاج است. نباید به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌گوید که رئیس‌جمهوری پیشین نباید به گزارش‌های اطلاعاتی طبقه‌بندی‌شده دسترسی داشته باشد، گزارش‌هایی که به‌طور سنتی حتی پس از ترک مقام، به رئیس‌جمهوری پیشین ارایه می‌شود.

شهروندآنلاین: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، نباید به گزارش‌های اطلاعاتی طبقه‌بندی‌شده دسترسی داشته باشد؛ گزارش‌هایی که به‌طور سنتی حتی پس از پایان یافتن دوره ریاست‌جمهوری، به رئیس‌جمهوری پیشین ارایه می‌شود.

جو بایدن گفته که معتقد است سَلَفش، دونالد ترامپ، به دلیل «رفتار متغیر خود و دمدمی‌مزاجی» نباید به هیچ‌گونه جلسه اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.

«من فکر می‌کنم نه»؛ این جمله‌ را بایدن عصر جمعه در مصاحبه‌ای با نورا اودانل، مجری CBS Evening News، که از او پرسید آیا ترامپ باید گزارش‌های اطلاعاتی طبقه‌بندی‌شده را دریافت کند، گفت.

جو بایدن گفته که معتقد است سَلَفش، دونالد ترامپ، به دلیل «رفتار متغیر خود و دمدمی‌مزاجی» نباید به هیچ‌گونه جلسه اطلاعاتی دسترسی داشته باشد. بایدن گفت: «این به دلیل رفتار دمدمی مزاج اوست و هیچ ربطی هم به شورش ندارد.»

بایدن گفت: «این به دلیل رفتار دمدمی مزاج اوست و هیچ ربطی هم به شورش ندارد.» اشاره او به حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه است که ترامپ در آن واقعه متهم به تحریک طرفدارانش برای یورش به کنگره و رقم زدن حوادث خونبار است. این شورش در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وقوع پیوست.

روسای‌جمهوری سابق آمریکا حتی پس از ترک مقام خود گزارش‌های برخی جلسات اطلاعاتی را به‌طور سنتی دریافت می‌کنند.

ترامپ مرتبا جامعه اطلاعاتی (جامعه اطلاعاتی ایالات متحده شامل 16 سازمان و سازمان اطلاعاتی است که ریاست آن بر عهده اداره‌کننده اطلاعات ملی است. هریک از ۱۶ سازمان، در زمینه وظایف سازمانی خود به جمع‌آوری اطلاعات و ارزیابی آن می‌پردازد و نتایج بررسی‌های خود را در اختیار رئیس‌جمهوری، سیاستمداران یا نظامیان کشور قرار می‌دهد) را تحقیر می‌کرد و کوچک می‌شمرد. او جلسات توجیهی طولانی‌مدت در دوران تصدی در کاخ سفید را نمی‌پسندید.

بایدن در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین نگرانی او در صورتی که ترامپ اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را دریافت کند، چیست، تردید کرد.

او گفت: « ترجیح می‌دهم با صدای بلند حدس نزنم. من فقط فکر می‌کنم دیگر نیازی به او برای توجیهات اطلاعاتی نیست. چه ارزشی دارد که یک خلاصه اطلاعاتی به او ارایه دهید؟ به غیر از اینکه ممکن است بلغزد و چیزی بگوید، چه تأثیری دارد؟»

دومین جلسه محاکمه استیضاح ترامپِ جمهوریخواه هفته آینده برگزار می‌شود، این‌بار به جرم تحریک برای شورش.  او با از دست دادن نتیجه انتخابات، متهم شد از مردم برای «مبارزه» با تقلب در انتخابات دعوت کرده که منجر به شورش کنگره آمریکا شد.

نخستین‌ استیضاح دونالد ترامپ در دسامبر 2019 پس از تصویب مجلس نمایندگان آمریکا درباره سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره رقم خورد.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.