استقلال، صدرنشینی بدون کاپیتان، غذا و زمین!

با وجود صدرنشینی، استقلال شدیدا غرق در اختلافات داخلی خود شده است

در آستانه پایان نیم‌فصل اول و دیدار حساس با سپاهان، بازیکنان استقلال علیه مدیریت باشگاه موضع گرفتند و از مشکلات عجیبی مثل نداشتن غذا و زمین صحبت به میان آوردند.

بعد از دو هفته‌ای که استقلال با ناکامی سپری کرد و فقط یک امتیاز به دست آورد، جمعه شب شاگردان فکری توانستند بار دیگر صدرنشینی خود را با گل دقایق پایانی فرشید اسماعیلی تثبیت کنند. آبی‌پوشان که یک جنگ تمام‌عیار را با سپاهان برای قهرمانی نیم‌فصل پیش‌رو دارند، در حین و پس از بازی با نساجی حسابی به هم ریخته نشان دادند.

اعتراض وریا و غیبت در جشن پیروزی

تعویض وریا غفوری و اعتراض او به محمود فکری در دقایق رو به پایان نشان داد که ارتباط چندان صمیمی‌ای بین کاپیتان و سرمربی استقلال وجود ندارد. او بدون اینکه سمت نیمکت بیاید، وقتی شماره خودش را روی تابلوی تعویض دید، تابلوهای تبلیغاتی را کنار زد و به رختکن رفت. عصبانیت غفوری نشان می‌داد که او به کادرفنی معترض است؛ اتفاقی که باعث شد وریا حتی تا پایان بازی هم صبر نکند و ورزشگاه را بعد از تعویضش و قبل از پایان بازی ترک کند. هر چند محمود فکری سعی کرد خیلی موضع تندی علیه کاپیتان تیمش نگیرد، اما برخی این اتفاقات را شروع ماجرایی می‌دانند که انتهای آن جدایی وریا از استقلال است.

حمله دسته‌جمعی به مدیران باشگاه

بعد از سه امتیازی که استقلال را در صدر جدول نگه داشت، اکثر بازیکنان این تیم مقابل خبرنگاران حاضر شدند و انتقادات تندی را علیه مدیران باشگاه مطرح کردند. از مهدی قائدی بگیر تا رشید مظاهری و سیاوش یزدانی؛ همگی ادعاهای تعجب‌برانگیزی داشتند. آنها معتقد بودند حتی باشگاه در تهیه وعده‌های غذایی در هتل هم مشکل دارد و محدودیت‌هایی در دادن ناهار و شام به بازیکنان شکل گرفته است. زمین تمرین نامناسب دیگر موردی بود که بازیکنان به آن اعتراض کردند و البته نداشتن دریافتی مناسب از باشگاه با وجود صدرنشینی که باعث موضع‌گیری تند بازیکنان علیه مدیرعامل و هیأت مدیره بود.

فکری اعتراضش را از زبان بازیکنان مطرح کرد؟

به نظر می‌رسید این اعتراض‌ها کاملا با محمود فکری هماهنگ بوده و سرمربی تیم خواسته برخی دغدغه‌های خود را از زبان بازیکنان به گوش مدیران باشگاه برساند. حتی فرشید اسماعیلی، گلزن استقلال در بازی با نساجی پا را فراتر از سایر بازیکنان گذاشت و در حمایت از محمود فکری گفت: «اگر نمی‌خواهید تیم نتیجه بگیرد و فکری باشد، رک بگویید. او آنقدر مرد است که رها کند و برود. واقعا عجیب‌وغریب است. این تیم، استقلال است، اما امکاناتش در حد تیم ته‌جدولی است.» جالب اینکه تنها واکنش محمود فکری به این اعتراضات، یک استوری در اینستاگرام بود که گفته بود نمی‌خواهد آرامش تیم را برهم بزند، اما حق را به بازیکنانش داده بود.

اقدام باشگاه علیه کاپیتان 8 میلیاردی!

بعد از اعتراض وریا غفوری به کادرفنی و غیبت او در تمرین شنبه، خبرگزاری فارس نامه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد احمد مددی، مدیرعامل باشگاه به کمیته اخلاق اطلاع داده قرارداد وریا غفوری در ابتدای فصل به شکلی غیرقانونی چند برابر شده. در این نامه عنوان شده که غفوری با وجود داشتن قرارداد تا پایان لیگ بیستم، قرارداد دو ساله‌ای را در زمان مدیریت سعادتمند با باشگاه استقلال امضا کرده که باعث افزایش قرارداد او شده است. طبق قرارداد قبلی وریا باید در این فصل 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از استقلال دستمزد دریافت می‌کرده، اما قرارداد او به 6 میلیارد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر قرارداد این بازیکن برای سال دوم قرارداد (فصل 1400-1401) به 8 میلیارد خواهد رسید. احمد مددی هم سعی کرده به جای عمل‌کردن به تعهدی که مدیرعامل قبلی ایجاد کرده، علیه کاپیتان تیم خود نامه‌نگاری به کمیته اخلاق انجام دهد. این موضوع اختلاف شدیدی را بین وریا غفوری و مدیران باشگاه به وجود آورده و باید دید این ماجرا درنهایت به جدایی کاپیتان استقلال از این تیم می‌انجامد یا اتفاق دیگری در راه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.