کوهنوردی و اسکی تا اطلاع ثانوی تعطیل!

شرایط نامساعد جوی استفاده از ارتفاعات و همچنین پیست‌های اسکی را منتفی کرد

شرایط آب‌وهوایی کشور سبب شده تا ورزش‌های خطرناک انجام نشوند. از این‌رو فدراسیون‌های کوهنوردی و اسکی در راستای تعطیلی موقت این ورزش‌ها اقدام کرده‌اند.

اسکی و کوهنوردی همواره جزو ورزش‌های پرطرفدار در ایران به شمار می‌روند. این دو ورزش اما در فصل زمستان همواره با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که ورزشکاران را نیز به دردسر می‌اندازند. هر بار که شرایط آب‌وهوایی خراب می‌شود، خطر در استفاده از امکانات ارتفاعات و پیست‌های اسکی بیشتر می‌شود و حالابا خراب‌شدن آب‌وهوا در کشور هم این مسأله بیشتر به چشم می‌آید.

با توجه به بارش برف و باران و شرایط نامناسب جوی، پیست‌های اسکی و همه خطوط تله‌کابین توچال و برخی دیگر از ارتفاعات تهران از امروز تا اطلاع ثانوی بسته شد.

حدود یک‌ماه پیش بود که کوهنوردی در ارتفاعات تهران حادثه آفرید و به خاطر سقوط بهمن تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند. همچنین تعداد زیادی از کوهنوردان نیز در ارتفاعات گیر افتادند و با کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کردند.

علاوه بر ارتفاعات توچال و برخی دیگر از مکان‌های خطرناک تهران، شرایط نامساعد جوی و بارش برف در تهران باعث شد تا پیست‌های اسکی دیزین و دربندسر تعطیل شوند. اطلاع‌رسانی در مورد تعطیلی این پیست‌ها دیر انجام شد و برخی از ورزشکاران به محل آنها مراجعه کردند و دردسرهایی برایشان ایجاد شد.

باید منتظر ماند و دید بازگشایی پیست‌ها و ارتفاعات پایتخت چه زمانی انجام می‌شود و ورزشکاران کی می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.