ماه بر فراز ابرها

مهم‌ترین اتفاقات نجومی فوریه حول محور ماه می‌چرخد. ماه از کنار چندین سیاره و از میان یک صورت فلکی که فقط در زمستان قابل رویت است خواهد گذشت. در شب‌های بدون ابر فوریه، موقعیت برای مشاهده آسمان ایده‌آل خواهد بود.
و هم‌اکنون سه اتفاق نجومی مهم فوریه:
9 و 10 فوریه، پیش از طلوع آفتاب، سه سیاره صبحگاهی، یعنی زحل، مشتری و ناهید، در کنار هلال نازک ماه قابل رویت هستند. البته چون پایین‌تر از افق قرار دارند فقط به مدت 20 دقیقه پیش از طلوع می‌توان آنها را دید. با رسیدن به انتهای فوریه، مشتری و زحل راحت‌تر دیده شده و در اواخر ماه با مریخ مقارنه خواهد داشت.
21 فوریه ماه به حلقه زمستانی وارد می‌شود. این صورت فلکی کمتر شناخته شده از شش ستاره درخشان در سمت صورت فلکی شکارچی ساخته شده و معمولا در این موقع از سال دیده می‌شود و برای همین به این نام معروف است. در نیمکره جنوبی که این موقع از سال تابستان است احتمالا حلقه تابستانی خوانده شود.
آخرین هفته ماه فوریه ماه کامل طلوع می‌کند که چون در سردترین روزهای زمستان قرار داریم به ماه برفی معروف است. در صورتی که هوا برفی نباشد، ماه برفی را روز 26 فوریه حول‌وحوش غروب آفتاب در شرق آسمان می‌توانید مشاهده کنید.
منبع: AccuWeather
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.