او ادامه داد: «با این تفاسیر به طور کلی تعداد پنج میلیون ابزار آموزشی نیاز است، ولی آن تعداد که از هیچیک از ابزارهای آموزشی برخوردار نیستند، سه میلیون نفر هستند، از طرفی حدود ۱۲ درصد دانشآموزان به صورت مستقل ابزار آموزشی هوشمند را در اختیار دارند و مابقی از گوشی و تبلت مادر، پدر یا اشخاص دیگر استفاده میکنند.»
معاون وزیر آموزشوپرورش افزود: «تلاش ما در طرح هدایت این است که با جذب منابع دولتی و منابع عمومی مثل بانکها، شهرداریها و منابع مردمی اعتبارات تهیه کنیم. تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار از این ابزار به دانشآموزانی که نیاز داشتند، اهدا شده است. علاوه بر این تعهد، تأمین منابع برای تهیه تجهیزات برای بیش از یک میلیونوپانصد دانشآموز هم در قالب تفاهمنامههایی با بخش خیرین و استانداریها صورت گرفته است که تلاش میکنیم به سمت تهیه این ابزارها پیش برویم.»
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور در پاسخ به این سوال که اولویت دریافت تبلت یا گوشی هوشمند با چه گروهی از دانش آموزان است؟ گفت: «اولویت ما دانشآموزان مناطق محروم، عشایری و حاشیه شهرهای بزرگ است که از هیچگونه وسیله آموزشی برخوردار نیستند. در کنار اینها دستور داده شده که از ششصدهزار کامپیوتر موجود در مدارس برای آموزش دانشآموزان استفاده شود. به این صورت که در گروههای دو تا پنجنفره با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی از کامپیوترهایی که داخل مدارس هستند، استفاده کنند تا از جریان آموزش باز نمانند.»
حسینی در پاسخ به این سوال که دانش آموزانی که در مناطق محروم هستند و به ابزارهای آموزشی دسترسی ندارند، چطور میتوانند درخواست خود را جهت تهیه تبلت به شما اعلام کنند؟ گفت: «نظام ارتباطی ما با سازمان آموزشوپرورش بعد از ستاد، ادارات کل استانها هستند. بعد از آن روسای کل استان و سپس روسای مدارس هستند. مدیران مدارس با خانوادهها و دانشآموزان در ارتباطند و اطلاعاتی که دریافت کردهاند را به همراه استانها جمعبندی و سپس برای ما ارسال میکنند.»
او تاکید کرد: «بنابراین مدیر مدرسه است که تشخیص میدهد، کدام دانشآموزان گوشی ندارند. مدیر مدرسه باید با تکتک دانشآموزان در ارتباط باشد و بداند دانشآموزان چگونه آموزش میبینند و آنها را به فرایند آموزش برگرداند. مدیر مدرسه همانطور که مسئول مدرسه فیزیکی است، مسئول مدرسه مجازی هم هست.»