معجزه نجات از اعماق بهمن در بهمن

امدادگران هلال‌احمر ۳ کارمند گرفتار در سقوط بهمن روستای ناریان طالقان را نجات دادند

امدادگران هلال‌احمر منجی کارمندان فنی شرکت توزیع برق استان البرز شدند. این کارمندان در اعماق بهمن روستای ناریان شهرستان طالقان مدفون شده بودند. امدادگران سه کارمند را با کمک سگ‌های زنده‌یاب از جهنم سفید نجات دادند، اما نفر چهارم جان باخت.

ساعت ۱۵:۴۰ روز یکشنبه بهمن جاده روستای ناریان طالقان را محاصره کرد. با مخابره‌شدن این گزارش به نیروهای امدادی، نزدیک‌ترین پایگاه هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

معجزه نجات

گزارش‌ها حاکی از آن بود که چهار کارمند شرکت توزیع برق در سقوط بهمن گرفتار شده‌اند. جست‌و‌جو‌ها آغاز شد و تیم‌های نجات به تکاپو افتادند تا ردی از چهار مرد البرزی پیدا کنند. برف همه جا را پوشانده بود و اثری از مردان گرفتار شده بهمن نبود. تیم آنست هلال‌احمر هم وارد مهلکه شد. سگ‌های زنده‌یاب همراه تیم‌های نجات وجب به وجب جاده برفی را جست‌و‌جو کردند، تا اینکه پس از ساعتی مردان گرفتار جهنم سفید پیدا شدند. لحظات دلهره‌آوریی بود. لحظاتی بین زندگی و مرگ. امدادگران معجزه نجات را در آن روستای برفی دیدند. سه کارمند شرکت برق زنده از اعماق برف پیدا شدند، اما از میان این مردان، «ساسان کاظمی» که یکی از کارمندان شرکت برق  بود، جان باخت. امدادگران پیکر بی‌جان این مرد را از کوه برف بیرون کشیدند.

عملیات سخت در برف

مدیرعامل هلال‌احمر البرز در این‌باره می‌گوید: «سقوط بهمن در روستای ناریان طالقان یک کشته برجا گذاشت و سه حادثه‌دیده دیگر نجات یافتند.»
محمدباقر خلفی در ادامه گفت: «بعدازظهر یکشنبه ۱۹ بهمن ماه یکی از تیم‌های اداره برق طالقان که در حال تعمیر شبکه برق بودند، گرفتار بهمن شدند.»
در این حادثه دو تیم از هلال‌احمر استان البرز و همچنین نیروهای آتش‌نشانی اعزام شدند. نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و به محض رسیدن اقدام به عملیات نجات کردند.
بر اساس اعلام افراد حاضر چهار نفر زیر بهمن گرفتار شده بودند که سه کارمند با موفقیت نجات پیدا کردند. دو نفر از گرفتارشدگان تنها جراحت مختصری داشتند.
اما یکی نفر از این تیم چهار نفره جان باخت که جسد این مرد به خارج از محل حادثه انتقال یافت.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز افزود: «تیم‌های امدادی از جمعیت هلال‌احمر، اورژانس البرز و آتش‌نشانی شهرستان طالقان در این حادثه امدادرسانی کردند.»

بهمن در بهمن

سیدسجاد حسینی، سرپرست فرمانداری شهرستان طالقان نیز گفت: «سقوط بهمن در بهمن ماه در روستای ناریان اتفاق افتاد که یک کارمند جانش را از دست داد.»
او می‌گوید: «یک نفر از حادثه‌دیدگان نیز توسط تیم‌های امدادی احیا و برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شد.»
شهرستان ۳۵ هزار نفری طالقان در ۹۰ کیلومتری شمال‌غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.