16 ساعت مأموریت سخت در «ریگ جن»

در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد

نیروهای امدادی هلال‌احمر اصفهان و تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵، پس از ۱۶ ساعت تلاش شبانه دو گردشگر حادثه‌دیده در کویر سخت گذر «ریگ جن» را یافتند و به مرکز درمانی منتقل کردند.

ریگ جن منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران است. این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد.

این کویر از صعب‌العبورترین نواحی منطقه کویری و پر از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمکی است.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان درباره جزئیات این ماجرا گفت: «ساعت ۱۶ روز یکشنبه بود که امدادخواهانی از کویر ریگ جن در محدوده شمال انارک برای دو مصدوم بدحال و ترومای کمر (ضربه به کمر و سر) از اورژانس پیش‌بیمارستانی درخواست کمک کردند. یک واحد از اورژانس و سه واحد از هلال‌احمر به منطقه اعلام‌شده اعزام شدند.»

مرگ در کویر

عباس عابدی علت حادثه را نامعلوم عنوان کرد و افزود: «هشت نیروی اورژانس و هلال‌احمر از ساعت ۱۶ روز یکشنبه تا هشت کیلومتری محل اعلام‌شده رسیدند. اما به‌دلیل برخورد با باتلاق ماسه قادر به ادامه مسیر نبودند. در نهایت تغییر مسیر دادند. با توجه به تاریک‌شدن هوا و نیز برخوردن با یک باتلاق ماسه در کویر نیروهای امدادی به تجسس برای یافتن مصدوم ادامه دادند. ولی تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه موفق به یافتن مصدوم نشده بودند.»

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در نهایت بالگرد اورژانس یزد نیز وارد این عملیات امدادرسانی شد، ادامه داد: «یکشنبه شب گذشته یکی از مصدومان بدحال که جان خود را از دست داده بود توسط آفرودسواران عبوری به درمانگاه انارک منتقل شد. مصدوم دیگر این حادثه صبح روز دوشنبه پس از تجسس‌های فراوان زمینی و هوایی پیدا شد. او برای تکمیل مراحل درمانی با بالگرد به یکی  از مراکز درمانی استان یزد منتقل شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.