کیوسک، 8 فوریه

مَکر ملکه، نابرابری و هرج و مرج واکسنی

روزنامه گاردین در هشتم فوریه از مکر ملکه بریتانیا برای پنهان‌کردن دارایی‌اش از دید دیگران می‌گوید. واشینگتن پست از کلاف سردرگم عرضه واکسن کووید-19 در کنار فوتبال آمریکایی و نیویورک‌تایمز از «مرگ» می‌گوید؛ مرگی که هزینه نابرابری‌هاست.

گاردین

روزنامه گاردین تیتر یک و عکس صفحه نخست خود را به الیزابت دوم، ملکه انگلیس، اختصاص داده است: «لابی ملکه برای تغییر در قانون به منظور مخفی نگه‌داشتن ثروتش» گاردین می‌گوید بر اساس تحقیقاتی که کرده به لابی ملکه با دولت برای تغییر در پیش‌نویس یک قانون به منظور مخفی نگه‌داشتن ثروت شخصی خود از مردم پی برده است.

گاردین مجموعه‌ای از نامه‌های غیررسمی دولت را از دهه 1970 منتشر کرده است که نشان می‌دهد وکلای خصوصی ملکه وزرا را تحت فشار قرار داده‌اند تا قانون پیشنهادی را تغییر دهند تا از افشای ثروت او جلوگیری شود.

گاردین در صفحه نخست به لزوم بازنگری در واکسن‌های کووید-19 هم توجه کرده؛ بعد از اینکه گونه‌های جدید این ویروس اثربخشی آنها را کاسته است.

واشینگتن‌پست

تیتر یک روزنامه واشینگتن‌پست به واکسن کووید-19 و کلاف سردرگم توزیع آن در مناطق مختلف آمریکا توجه کرده است: «سردرگمی و هرج و مرج: در عرضه واکسن در D.C.، مریلند و ویرجینیا».

این روزنامه «تام بردی» 43ساله را بر صفحه نخست خود نشانده و این‌گونه از فوتبال آمریکایی و «سوپربول» یا همان مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی، قهرمانی لیگ فوتبال ملی گفته است. تام بردی ستاره سوپربول ۵۵ بود که تیمش حریف خود را با نتیجه ۳۱ بر ۹ شکست داد تا او رکورد بشکند و برای هفتمین‌بار قهرمان سوپربول شود.

در صفحه نخست این روزنامه خبری آمده درباره جورج پی شولتز، مشاور و عضو هیأت دولت دو رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه، که در 100سالگی درگذشت.

واشینگتن‌پست درباره رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده هم می‌گوید که در آستانه محاکمه استیضاح، اسناد دادگاه نشان می‌دهد که چگونه لفاظی‌های ترامپ آشوبگران را برای حمله به کنگره تهییج کرد.

تیتری دیگر در این صفحه به کرونای انگلیسی توجه کرده و می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد ویروس کرونای انگلیسی به‌ سرعت در ایالات متحده در حال گسترش است.»

واشینگتن‌پست به صنعت خودرو هم توجه کرده با این عبارت که صنعت خودرو به آینده الکتریکی چشم دوخته و دست‌اندازهایی را پیش‌رو می‌بیند.

نیویورک‌تایمز

بر صفحه نخست نیویورک‌تایمز تصویر گابریل فلورس مبتلا به کووید-19 در بیمارستان مارتین لوتر کینگ در لس‌آنجلس در حالی که همسرش، گابریلا و پسرش مانوئل به دیدارش آمده‌اند، نقش بسته است. تصویر شاهدی است برای این تیتر: «برای لاتین‌تبارها در لس‌آنجلس، هزینه نابرابری، مرگ است». اشاره به نابرابری‌هایی که میان رنگین‌پوستان در دریافت درمان‌های کووید-19 در ایالات متحده وجود دارد.

در صفحه نخست، نیویورک‌تایمز هم خبر از مرگ جورج شولتز (1920-2021)، وزیر خارجه سابق آمریکا در دولت رونالد ریگان می‌دهد و این‌گونه از او یاد می‌کند: «دولتمردی که ایالات متحده را در پایان جنگ سرد همراهی کرد». شولتز بیشتر سال‌های دهه ۱۹۸۰ میلادی را صرف بهبودبخشیدن به روابط کشورش و اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد کرد.

این روزنامه هم در صفحه نخست به «سوپربول»، مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی، قهرمانی لیگ فوتبال ملی و «تام بردی» پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ فوتبال آمریکایی هم توجه کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.