کلاهبرداری‌های صراف آنلاین

مرد تبهکار در پوشش صرافی آنلاین بیش از دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

چندی پیش مردی به  پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و گفت: «قصد انتقال مبالغی به حساب مردی در یک کشور خارجی را داشتم که پس از واریز وجه متوجه کلاهبرداری شدم.»

شاکی در ادامه اظهارات خود گفت: «قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را داشتم. در این خصوص در فضای مجازی جست‌وجو کردم و با فردی ناشناس که خود را مالک یک صرافی آنلاین بزرگ معرفی کرد، آشنا شدم.  مقرر شد مبلغ دو میلیارد ریال برای او واریز کنم و در کشور مقصد پول را برایم حواله کند اما پس از واریز وجه دیگر جوابگوی تماس‌هایم نبود.»

رسیدگی به پرونده

افسران سایبری پلیس فتای تهران بزرگ رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار دادند. مأموران متوجه فعالیت یک مجرم اینترنتی در پوشش یک صرافی آنلاین در شبکه‌های اجتماعی شدند. با اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی مجرم در فضای مجازی شده و با اقدام فنی هویت او برای پلیس آشکار شد.
کارشناسان پلیس فتای پایتخت، این متهم سایبری را پس از تشریفات قضائی در یک اقدام پلیسی در یکی از شهرهای حاشیه تهران دستگیر کردند. او  به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.
متهم ابتدا قصد گمراه‌کردن پلیس را داشت که درنهایت در مواجهه با ادله جمع‌آوری‌شده به جرم خود اعتراف کرد.

او در بازجویی‌ها گفت: «با جعل هویت یک صراف آنلاین و با تبلیغات گسترده اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می‌کردم.»

هشدارهای پلیسی

رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: «قبل از انجام مبادلات مالی حتما از مجوزهای لازم انجام‌دهنده اطمینان حاصل کنید. به نام و نشانی آنها در فضای مجازی اکتفا و اعتماد نکنید. نقل‌وانتقال‌های خود را از طریق بانک‌ها، موسسات مالی اعتباری یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید. هر گونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با ما درمیان بگذارید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.