۲۰ سرقت با هفت‌تیر و قمه ‌‌‌‌

باند مسلحی که با تهدید سلاح اقدام به سرقت از 20 شاکی کرده بودند، در اقدامات پلیسی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی بازداشت شدند.

رسیدگی به پرونده سرقت با تهدید سلاح گرم با گزارش سرقت مسلحانه‌ای از یک مغازه در شهرک خلیج فارس از سوی مأموران کلانتری 179 خلیج فارس به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

به دنبال اعلام این خبر تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس کلید خورد.  در بررسی‌های صورت‌گرفته صاحب مغازه گفت: «ساعت یک بعدازظهر 22 مهر امسال داخل مغازه‌ام در شهرک خلیج فارس بودم که موتورسیکلت آبی‌رنگی با دو سرنشین در مقابل مغازه‌ام توقف کردند. دو مرد جوان از موتورسیکلت پیاده شده و با تهدید کلت کمری گوشی تلفن همراهم را سرقت کرده و از محل متواری شدند.»

در جست‌و‌جوی متهمان

در بررسی‌های کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد که شماره پلاک موتورسیکلت مخدوش شده بود. در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند گوشی به سرقت‌رفته در اختیار مرد میانسالی است که سابقه کیفری مالخری دارد. اما مشخصات مرد میانسال با سارقان مسلح یکی نبود.

در ادامه، کارآگاهان دریافتند مرد میانسال پسر جوانی به نام کامبیز دارد. کامبیز مدتی قبل به اتهام سرقت بازداشت شده و پس از تحمل زندان آزاد شده است.
مشخصات ظاهری کامبیز با یکی از سارقان مسلح شباهت داشت. برای اطمینان تصویر متهم به مالباخته نشان داده شد و مرد میانسال او را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد.

دستگیری سارق فراری

بدین ترتیب مأموران پس از هماهنگی قضائی وارد عمل شده تا پسر جوان را بازداشت کنند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد کامبیز به دليل نزاع و تهديد مسلحانه يکی از همسايگانش در شهرک نعمت‌آباد فراری است. او از سوی پلیس تحت تعقیب بود. در حالی که بررسی‌ها برای دستگیری کامبیز ادامه داشت، کارآگاهان دریافتند که کامبیز به اتهام شرکت در نزاعی دیگر در همان منطقه دستگیر شده و به زندان منتقل شده است.
بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضائی کامبیز به اداره آگاهی منتقل شد. او در تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه از مرد میانسال و 20 سرقت دیگر با همدستی یکی از دوستانش به نام بهزاد اعتراف کرد. همچنین مدعی شد که وسایل سرقتی را به مرد جوانی فروخته است.

انواع سلاح در مخفیگاه متهمان

کارآگاهان بلافاصله راهی محل شده و بهزاد و مرد مالخر را در شهرک خیلج فارس دستگیر کرده و به اداره آگاهی منتقل کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان 10 قبضه انواع سلاح ساچمه‌زنی (کمری و لوله بلند)، چندين تيغه قمه و قداره و اسپری اشک‌آور کشف شد.
معاون مبارزه با مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت  با اعلام این خبر گفت: «با توجه به دستگیری اعضای این باند متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مالباختگان اعضای این باند و سایر جرایم احتمالی ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.