هتاکی‌ها به رئیس‌جمهوری خودسرانه و اتفاقی نیست

علیرضا معزی: «نفوذ را باید اینجا جست»

هتاکی‌ها به رئیس‎جمهوری از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد

شهروندآنلاین: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری گفت: «هتاکی‌ها به رئیس‌جمهوری از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد.»

علیرضا معزی روز پنجشنبه در رشته توییتی نوشت: «رئیس‌جمهوری از آن «آمریکاستیزانِ سابق» گفته بود که در این سه سال (سه سالی که ضد ایرانی‌ترین چهره‌ آمریکا ظهور یافت) ترامپ را تطهیر کردند و ناسزاها را منحصرا برای رئیس‌جمهوری کنار گذاشتند. یک هفته هم از آن سخنان روحانی نگذشته بود که ویدیوی هتاکی موتورسواران اصفهان منتشر شد.»

او افزود: «این تسلسل هتاکی‌ها، از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد. این تکرار هتاکی با وجود تذکرات روشن، علنی و چندباره مقام معظم رهبری، نشان از اراده‌ای عیان در جریانی مدعی دارد که اینک سرپیچی و سرکشی را به عنوان یک کنش برگزیده است.»

معزی ادامه داد: «نفوذ را باید اینجا جست. در ستیز آشکار با نماد اراده ملی و با نافرمانی از دستور ولی، آن ‌هم در روز ملی و سالگرد انقلابی که شعارش جمهوری اسلامی بود. این سریال هتاکی‌ها به رئیس‌جمهوری، عناد با اصولی است که انقلاب ۵۷ را آفریده، عنادی که به تهی‌شدن نظام از جمهوریت و جوهره‌ دینی آن می‌انجامد.»

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری یادآور شد: «این تصویر زشت و شرم‌آور سزاوار ۲۲ بهمن نبود، تحمل این جفا به جمهوری اسلامی، به ارزش‌های مردمسالارش و به درونمایه‌های اخلاقی‌اش در هر روزی جز ۲۲ بهمن، سهل‌تر از این بود. رخداد امروز هشدار بزرگی است که انتقام از صندوق، نه فقط انتقام از یک فرد یا جریان که انتقام از آینده است.»

در همین راستا جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توئیتی نوشت؛ توهین به رئیس جمهور قانونی کشور هم حرام و هم جرم است. کسانی که از این کار حمایت کرده و می کنند نیز در جرم آنها شریکند.

ادعای عجیب نماینده اصفهان 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنشی عجیب عنوان کرد: در حال حاضر همه باید به فکر وحدت و پیشبرد امور کشور باشیم شاید این موضوع در قالب شوخی بوده است.

«عباس مقتدایی خوراسگانی»، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با توهین به رئیس جمهور در جریان راهپیمایی بیست و دوم بهمن در اصفهان گفت: آنطور که پیداست در یک بخشی خارج از مسیر اصلی راهپیمایی این اتفاق رخ داده اما اینکه آیا برنامه‌ ریزی قبلی بوده یا نه؟! من از کیفیت آن اطلاعی ندارم و فقط تصاویری را مشاهده کردم.

او افزود: در روزهای جشن ملی همه باید متناسب با نیاز جامعه از اصول اساسی انقلاب دفاع کنند و این یک اصل پذیرفته شده است و همه باید از نظر رعایت احترام، مسئولین کشور را محترم بشماریم.

مقتدایی تاکید کرد: هیچ فرد انقلابی نباید خارج از معیارهای پذیرفته شده کشور عمل کند. البته بازبینی فیلم مربوطه نشان می دهد این افراد ده بیست نفر یا چند ده نفر بیشتر نیستند و نمی توان آنها را به عنوان مجموعه ای از راهپیمایی کنندگان در نظر گرفت.

او اضافه کرد: در واقع من فکر می کنم این صحنه خارج از مسیرها بوده است.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: همه ملت می دانند که رعایت هنجارها و رعایت مقررات باید در همه سطوح انجام بگیرد. من عقیده دارم نباید به حاشیه هایی که به اساس وحدت ملت لطمه می زند، وارد شویم. اگر خطایی در جایی اتفاق افتاده است نباید آنگونه رفتار کرد که گویی اصلی اساسی که همان وحدت ملت، هم گامی و هم راهی مردم با نهاد های قانونی است، خدشه دار شود.

او اظهار کرد: در مجموع و در یک کلمه عرض می کنم که این رخداد مربوط به یک جریان کلی راهپیمایی نیست و در حال حاضر همه باید به فکر وحدت و پیشبرد امور کشور باشیم شاید این موضوع در قالب شوخی بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.