دومین محموله واکسن اسپوتنیک وی به ایران ارسال شد

محموله سوم واکسن روسی ۳۰ اسفند ارسال می شود

سید کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که دومین محموله واکسن روسی موسوم به «اسپوتنیک وی» امروز جمعه با یک پرواز اختصاصی به تهران ارسال شد.

سید کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که دومین محوله واکسن روسی موسوم به «اسپوتنیک وی» امروز جمعه با یک پرواز اختصاصی به تهران ارسال شد.

جلالی  افزود: محموله دوم واکسن کرونای روسی اسپوتنیک-وی طبق وعده مقامات بهداشتی روسی پنجشنبه شب تحویل سفارت ایران و امروز جمعه با یک پرواز اختصاصی به تهران ارسال شد.

وی گفت: طیق برنامه محموله سوم نیز ۳۰ اسفند ارسال می شود و محموله های بعدی به همین روال هر دو هفته یکبار تا رسیدن به دو میلیون دوز کامل ادامه خواهد یافت.

جلالی اظهار داشت: در سفر هیات وزارت بهداشت ایران در هفته جاری گفت و گوهای خوبی بین مقامهای وزارت بهداشت ایران و روسیه انجام گرفت که می تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور در عرصه بهداشت و درمان باشد.

جلالی تصریح کرد: ایران اهمیت ویژه ای برای همکاری های بهداشتی و درمانی با روسیه قائل است و به همین دلیل هیاتی در چنین سطح اعزام کرده است که این را نقطه عطف می دانیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران درباره توافق تهران و مسکو در زمینه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران گفت: بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد، ایران و روسیه در زمینه تولید مشترک واکسن به توافق رسیدند و بزودی تولید واکسن اسپوتنیک در ایران آغاز می‌شود.

جلالی افرود: با آغاز تولید واکسن در کشورمان، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بعنوان هاب منطقه‌ای، علاوه بر واکسیناسیون شهروندان ایرانی، نیاز کشورهای همسایه را نیز برطرف کند.

جلالی خاطر نشان کرد: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز چهارشنبه توافقنامه همکاری‌های گسترده در زمینه بهداشت، درمان و سلامت امضا کردند که در آن امکان تولید مشترک واکسن هم پیش بینی شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.