موفقیت قطر در آزمون میزبانی جام‌جهانی کرونایی

جام باشگاه‌های جهان در شرایطی در قطر برگزار شد که تماشاگران زیادی قهرمانی بایرن‌مونیخ را از نزدیک نظاره‌گر بودند

بعد از میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا با وجود شیوع کرونا، این بار قطری‌ها میزبان جام باشگاه‌های جهان بودند و باز هم با موفقیت این تورنمنت را برگزار کردند تا نشان دهند حتی در صورت از بین نرفتن کرونا هم آمادگی میزبانی جام جهانی 2022 را دارند.

طی چند روز اخیر با حضور تیم‌هایی از قاره‌های مختلف، قطر از جام باشگاه‌های فوتبال جهان در سال 2021 میزبانی کرد. این کشور که پیش از این هم در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نشان داده بود کاملا سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کند، این بار هم در آزمایشی که برخی آن را یک نمونه کوچک از جام جهانی می‌دانستند، سربلند شد.

قطر که قرار است در دسامبر سال 2022 میزبان 32 تیم حاضر در جام جهانی فوتبال باشد، نه‌تنها موفق به برگزاری منظم جام باشگاه‌های جهان شد، بلکه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی مسئولان این کشور، در دیدارهای نیمه‌نهایی،‌ رده‌بندی و فینال بلیت برای 20درصد ظرفیت دو استادیوم احمد‌بن‌علی و اجوکیشن‌سیتی به معرض فروش گذاشته شد و شاهد حضور محدود تماشاگران در این مسابقات بودیم.

در دیدار رده‌بندی الاهلی مصر توانست در ضربات پنالتی پالمیراس را شکست دهد و در جایگاه سوم قرار بگیرد و در دیدار فینال بایرن مونیخ و تیم تایگرز از مکزیک به مصاف هم رفتند که این بازی با یک گل به سود بایرن به پایان رسید تا بایرنی‌ها جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

بعد از پایان این مسابقات اینفانتنیو، رئیس فیفا گفت: «قطر به خوبی میزبانی این رقابت بزرگ را بر عهده گرفت. از دولت و امیر قطر و همچنین کادر درمان تشکر می‌کنیم. قطر زندگی را به فوتبال جهان برگرداند. خوشبختانه در جام جهانی باشگاه‌ها شاهد حضور هواداران بودیم و در هر بازی از ۳۰درصد ظرفیت ورزشگاه  استفاده شد که این خبر خوبی است. برای ما بهداشت در اولویت قرار دارد. جام جهانی ۲۰۲۲ در شرایط امنی برگزار خواهد شد و مشکلی از نظر سلامت و درمان نخواهیم داشت. ما همکاری نزدیکی با سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا داریم.»

صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد او با توجه به شکل برگزاری جام باشگاه‌های جهان در شرایط کرونایی و حضور تماشاگران، به برگزاری به موقع جام جهانی حتی در شرایطی که کرونا در تمام جهان از بین نرفته باشد هم امیدوار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.