دروغ است، از وزارت اطلاعات پول نگرفته‌ایم!

تکذیب ادعای وزیر اطلاعات از سوی تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد»

همکاری سینماگران با نهادهای امنیتی در تمام این سال‌ها اتفاقی جنجالی و پرحاشیه بوده- که البته در بیشتر مواقع فیلمسازان زیر بار آن نرفته و خود را هنرمندانی مستقل وانموده‌اند. در روزهای اخیر اما وزیر اطلاعات با نام‌بردن از شماری از فیلم‌هایی که به سفارش وزارت اطلاعات ساخته شده، این بحث را یک بار دیگر داغ کرد. «شبی که ماه کامل شد» یکی از فیلم‌هایی بود که وزیر اطلاعات ادعا کرد سرمایه ساخت آن را تأمین کرده است.

شهروندآنلاین: بعد از انتشار گسترده صحبت‌های تلویزیونی سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات درباره حمایت این وزارتخانه از ساخت فیلم‌های «روباه» بهروز افخمی، «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان، «سیانور» بهروز شعیبی، «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی، «روز صفر» سعید ملکان، «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار و سریال‌های «پازل» ابراهیم شیبانی، «تعبیر وارونه یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی و «سارق روح» و «خانه امن» احمد معظمی (این لینک)- که البته سازندگان اغلب این آثار ادعا کرده بودند که مستقل و با سرمایه و حتی انگیزه شخصی به تولید این آثار مبادرت ورزیده‌اند؛ انتظار می‌رفت سازندگان این آثار در این زمینه شفاف‌سازی کنند. با این حال تاکنون به جز تهیه‌کننده‌ «شبی که ماه کامل شد» هیچ‌کدام از سازندگان و تهیه‌کنندگان این آثار تاکنون واکنشی به حواشی مطرح‌شده درباره منابع مالی تولید آثارشان و به عبارت بهتر ادعای وزیر اطلاعات نشان نداده‌اند!

دروغ است!

به رغم اعلام صریح وزیر اطلاعات، اما تهیه‌کننده‌ فیلم «شبی که ماه کامل شد» ادعا می‌کند که فیلمش را با پول وزارت اطلاعات نساخته است!

خبر آنلاین و خبرگزاری مهر در این زمینه از قول محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده‌ «شبی که ماه کامل شد» نوشته که همکاری وزارت اطلاعات در ساخت این فیلم تنها در حد مشاوره و تکمیل تحقیقات برای نگارش فیلمنامه بوده است.

قاسمی درباره‌ تولید «شبی که ماه کامل شد» در صفحه‌ اینستاگرام خود نوشته که «برای تولید فیلم «شبی که ماه کامل شد»، هرگز از منابع و سرمایه دولتی یا نهادهای حکومتی مشارکتی دریافت نشده و از نظر سرمایه و سرمایه‌گذاری این فیلم با سرمایه بخش خصوصی و نیز با پیش‌فروش و فروش رایت‌هایش تولید شده است.»

قاسمی ضمن تأکید بر این ادعا که «اگر اسناد و مدارکی در رد این ادعا وجود دارد، از انتشار آن استقبال می‌کنیم» گفته که موضوع فیلم نوعی همکاری تحقیقاتی و مشورتی با وزارت اطلاعات را ایجاب می‌کرد- و جز این حمایت دیگری از این فیلم به عمل نیامده است: «انتخاب سوژه ملتهب فیلم (سرگذشت زنی که گرفتار تفکرات ارتجاعی تکفیری‌ها می‌شود) از طرف کارگردان، سرآغاز پروسه‌ای برای تحقیقات شد و به منظور تکمیل طرح اولیه، از طریق حراست وزارت ارشاد، مشاوری برای تکمیل پروسه تحقیقات معرفی شد که امری طبیعی و بدیهی است، چراکه بخش عمده‌ای از داده‌ها و معلومات به دلایلی واضح در دسترس نیست.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.