کیوسک، 12 فوریه

گاردین، واشینگتن پست، نیویورک تایمز

روزنامه گاردین از مگان مارکل و پیروزی او در شکایت از اقدام غیرانسانی یک روزنامه می‌گوید. واشینگتن پست و نیویورک تایمز هم از دادگاه استیضاح ترامپ می‌گویند و او را تهدیدی برای آینده می‌بینند.

گاردین

روزنامه گاردین عکس یک خود را به مگان مارکل اختصاص داده و بر پیروزی او در پرونده حفظ حریم خصوصی تمرکز کرده است. مگان مارکل (دوشس ساسکس) همسر شاهزاده هری (نوه ملکه بریتانیا) در دعوای مطرح‌شده در دادگاه عالی علیه روزنامه بریتانیایی «مِیل آن ساندی» به دلیل انتشار نامه دست‌نوشته‌ «شخصی و خصوصی» او به پدرش، پیروز شد.

مگان از شرکت با مسئولیت محدود «آسوشیتد نیوزپیپرز» (ای‌ان‌ال)، ناشر روزنامه‌های «دِ میل آن ساندی» و «میل‌ آنلاین»، به دلیل انتشار بخش‌هایی از نامه‌ او به آقای مارکل ۷۶ ساله در ماه اوت ۲۰۱۸، شکایت کرد. دوشس می‌گوید پیروزی او «پیروزی همه‌جانبه» برابر «اقدامات غیرانسانی» این روزنامه است.

گاردین به راه‌ها و گرنت شپس، وزیر حمل و نقل، هم توجه کرده و گفته گسترش 27 میلیارد پوندی شبکه راه انگلیس با تردید رو به روست، چرا که اسناد نشان می‌دهد وزیر حمل و نقل به مشاوره‌های رسمی درباره بررسی این سیاست با در نظر گرفتن دلایل زیست‌محیطی، بی‌توجهی کرده است.

واشینگتن پست

روزنامه واشینگتن‌پست در صفحه نخست خود بر دادگاه استیضاح دونالد ترامپ تمرکز کرده است: «دموکرات‌های مجلس با هشدار، به کار پایان دادند». روز سوم دادگاه استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا با جمع‌بندی نمایندگان دموکرات به پایان رسید. آنان روز پنجشنبه به طرح شکواییه خود علیه دونالد ترامپ خاتمه و هشدار دادند در صورت امتناع جمهوری‌خواهان از محکومیت او، احتمالا خشونت‌های بعدی در پیش است. آنها هشدار دادند چنانچه دونالد ترامپ برای غائله ۶ ژانویه و حمله به کنگره محکوم نشود، در انتخابات بعدی ریاست جمهوری که سال ۲۰۲۴ خواهد بود، در صورت نامزد‌شدن و شکست خوردن، دوباره هوادارانش را علیه نتایج انتخابات و کنگره بسیج می‌کند.

۹ نماینده دموکرات با مدیریت جیمی رسکین، نماینده ایالت مریلند از ظهر سه‌شنبه گذشته ادله و شکواییه خود را برای ۱۰۰ سناتور مجلس سنا بیان ‌کردند و عصر پنجشنبه، یازدهم فوریه، به کار خود پایان دادند تا وکلای ترامپ در روزهای آتی دفاعیات خود را آغاز کنند.

در این صفحه به بدهی فدرال آمریکا هم توجه شده و دفتر بودجه کنگره گفته این بدهی از اقتصاد این کشور بزرگ‌تر است، حتی قبل از تأیید محرک اقتصادی جو بایدن.

تیتری دیگر هم از هدف بایدن برای بازگشایی مدارس و آزمون سیاسی در این‌باره می‌گوید.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک‌تایمز هم در صفحه نخست بر دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تمرکز کرده با این تیتر: «دموکرات‌ها  ترامپ را به‌عنوان خطری در سال‌های آینده تصور می‌کنند».

در این صفحه به واکسیناسیون و موانع پیش روی آن در آمریکا هم توجه شده با این تیتر: «200 میلیون دوز بیشتر می‌آید، اما تدارکات چالش است.» دولت بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد 200 میلیون دوز دیگر واکسن کرونا تأمین کرده است که برای واکسیناسیون بزرگسالان آمریکایی کافی است، اما رئیس‌جمهوری هشدار داد که موانع لجستیکی به احتمال زیاد به این معنی است که بسیاری از آمریکایی‌ها تا پایان تابستان واکسینه نمی‌شوند.

تیتری دیگر در این صفحه از پیدا کردن دوستان در همه‌گیری با استفاده از دیپلماسی واکسن می‌گوید.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.