1000 خانه هلال برای فعالیت‌های داوطلبانه

در هفته دولت افتتاح می‌شوند

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تشکیل و راه‌اندازی خانه‌های هلال در اولویت برنامه های جمعیت است، افزود: با توجه به زیر ساخت های فراهم شده، بالغ بر 1000 خانه هلال برای توسعه فعالیت های داوطلبانه هلال احمر در هفته دولت آماده بهره برداری است.

دکتر قوسیان مقدم گفت: در حال حاضر ظرفیت راه اندازی 37 هزار خانه هلال در کشور وجود دارد که در هفته دولت به طور میانگین شاهد افتتاح 20 تا 200 خانه هلال در محله ها، روستاها و شهرهای کوچک خواهیم بود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به گسترش خانه های هلال در محله ها، روستاها و شهرهای کوچک افزود: توسعه آموزش های همگانی یکی از اهداف مهم راه اندازی خانه های هلال است.

وی گفت، با توجه به وضعیت موجود، تشکیل و راه اندازی خانه های هلال با استفاده از ظرفیت داوطلبان و دهیاری ها در روستاها انجام خواهد شد و همچنین اداره و تجهیز آنها نیز با استفاده از توانمندی های اعضا، داوطلبان و خیرین خواهد بود.

قوسیان مقدم با تاکید بر اینکه از استان های فعال در راه اندازی خانه های هلال  تقدیر خواهد شد، افزود: هدف ما کیفی سازی خانه های هلال است و کمیت و تعداد خانه های هلال در اولویت نیست بنابراین، استان ها باید به کیفی سازی فعالیت ها توجه داشته باشند.

خانه های هلال ظرفیتی برای استمرار چرخه خدمت رسانی مطلوب

حسن فراهانی مسئول هماهنگی خانه های هلال نیز در این جلسه گفت: خانه های هلال ظرفیتی برای استمرار چرخه خدمت رسانی مطلوب است و از سوی دیگر با توجه به گستردگی و پیچیدگی ماموریت های هلال احمر به این ترتیب از فشارهای زیادی که به واسطه مشکلات و تنگناهای اقتصادی به جمعیت هلال احمر وارد می شود، کاسته خواهد شد.

وی افزود: وقوع حوادث چند ساله اخیر به لحاظ جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی اجرای ماموریت های هلال احمر بسیار سخت و دشوار است و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هلال احمر امکان تولی گری تمام وظایف برای ما وجود ندارد بنابراین بهترین راهکار سپردن کارها به دست مردم و هدایت و راهبری آنها است.

فراهانی گفت: خانه های هلال نه تنها وظایف جمعیت را انجام می دهند بلکه می توانند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در روستاها تبدیل شود.

وی گفت: گسترش آموزش های همگانی در خانه های هلال روستایی و شهری یعنی افزایش آمادگی و حرکت به سمت جامعه آماده ای است که نه تنها در حوزه خود امدادی مشکل ندارند بلکه می توانند کمک کننده به سازمان های رسمی نیز باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.