کاهش 53 درصدی ماموریت های امداد و نجات در کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ماموریت های امداد و نجات 53 درصد کاهش یافته است که البته یکی از دلایل آن‌ها می‌توان به کاهش سفرها و رعایت مردم اشاره کرد.

وی گفت: بیشترین مأموریت‌ها از سوی سازمان امداد و نجات به ترتیب در استانهای مازندران با 277 مأموریت، اصفهان با 175 مأموریت و استان گلستان با 161 مأموریت، انجام شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: همچنین در مردادماه 71 عملیات در محیط‌های آبی از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده است که در همین ارتباط از هموطنان تقاضا داریم در شهریور و در ماه پایانی تابستان عنایت ویژه‌ای را به این مسئله داشته باشند. به طوری که متأسفانه در محیط‌های خلوت تعداد عملیاتهای سازمان امداد و نجات نیز افزایش یافته است و تاکید می شود در سواحلی که طرح امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر اجرا نشده است، اقدام به شنا کردن نکنند. همچنین یکی دیگر از محلهای پرخطر حوزه‌های آبیاری باغات هستند که به این موضوع نیز باید توجه شود.

وی اضافه کرد: استان‌های مازندران، گیلان و بوشهر بیشترین مخاطره و خطر را در ارتباط با محیط‌های آبی داشته‌اند. همچنین براساس آمار در ماه گذشته 2 هزار و 162 مأموریت در این مناطق انجام شده است که 316 مصدوم و افراد گرفتار نجات پیدا کرده‌اند. همچنین به هفت هزار و 647 نفر نیز امدادرسانی شده و 214 نفر هم اسکان داده شده اند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر راه اندازی کمپین “غرق نشوید” است که 70 هزار نفر در رابطه با این کمپین، مشارکت داشتند و امیدواریم در ماه باقی‌مانده از تابستان شاهد کاهش حوادث ناشی از غرق شدن باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.