طلسم 7 ساله استقلال در اصفهان شکست

شاگردان محمود فکری در آخرین بازی نیم‌فصل اول، صدر جدول را از دست دادند

مصاف سپاهان و استقلال با برتری 2 بر صفر زردپوشان اصفهانی به پایان رسید تا آبی‌پوشان بعد از 7 سال در اصفهان مقابل سپاهان شکست را متحمل شوند.

سپاهان در حساس‌ترین دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر میزبان استقلال بود؛ دیداری که آبی‌پوشان با پیروزی در آن می‌توانستند قهرمانی خود در نیم‌فصل را تا حدودی قطعی کنند، اما سپاهان هم به دنبال گرفتن جای استقلال در صدر بود. شاگردان نویدکیا با شرایط بهتری وارد فینال نیم‌فصل اول شدند و موفق شدند در همان نیمه اول با دو گل استقلال را مغلوب کنند. شاگردان فکری در نیمه دوم برای جبران، کاری از پیش نبردند تا بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود میزبان به پایان برسد.

بازی در دقایق ابتدایی با حملات سپاهان آغاز شد و در دقیقه ۱۴ بازی این تیم به گل اول این بازی رسید. سجاد شهباززاده با حضور در محوطه جریمه استقلال، روی پاس ارسالی بازیکن سپاهان و اشتباه مدافع آبی‌پوشان صاحب موقعیت شد و توانست گل اول این بازی را به ثمر برساند.

سپاهان بعد از این گل، سعی داشت تا بازی را مدیریت کند و بتواند در نیمه اول با پیروزی به رختکن برود و در مقابل آبی‌ها سعی داشتند هر چه سریع‌تر گل خورده را جبران کنند تا اینکه در دقیقه ۳۵، استقلال گل دوم را دریافت کرد. سجاد شهباززاده با فرار در محوطه جریمه استقلال، روی یک ضربه ایستگاهی صاحب موقعیت شد و توانست گل دوم بازی را به ثمر برساند؛ اگرچه به نظر می‌رسید حتی توپ با پای او هم برخورد نکرده و اشتباه عجیب مظاهری موجب به ثمر رسیدن این گل شده است.

بعد از گل دوم، استقلال شکل نامنظمی به خود گرفت و نتوانست کاری از پیش ببرد و این مسأله باعث شد کار برای آبی‌ها سخت‌تر شود. در پایان تلاش استقلال برای کم کردن اختلاف نتیجه‌ای نداشت تا این بازی در پایان با برتری 2 بر صفر سپاهان پایان یابد.

حالا سپاهان با کسب این برد 28 امتیازی شده و جای استقلال را در صدر جدول گرفت. این فرصت برای پرسپولیس هم وجود دارد که در پایان نیم‌فصل هم بالاتر از استقلال و حتی بالاتر از سپاهان قرار گیرد و قهرمان نیم‌فصل شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی روز یکشنبه از پیکان میزبانی می‌کنند و در صورت کسب سه امتیاز، مسیر را برای رسیدن خود به صدر جدول در بازی معوقه با گل‌گهر سیرجان هموار می‌کنند.

نتایج چهار دیدار دیگری که روز شنبه از هفته پانزدهم برگزار شد، به شرح زیر است:

* فولاد خوزستان 2 – شهرخودرو صفر

* نفت مسجدسلیمان 1 – آلومینیوم اراک 2

* ماشین‌سازی ی1 – صنعت نفت آبادان صفر

* نساجی مازندران 1 – گل‌گهر سیرجان 2

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.