پهپادها، فرشتگان درمان کرونا

این پهپاد پستی واکسن کووید-19 را با خود به مناطق دورافتاده می‌برد. وینگ کوپتر یک شرکت استارت‌آپی آلمانی است که توزیع واکسن را از طریق پست هوایی در مناطق دور از دسترس مثل وانواتو در اقیانوس آرام جنوبی ممکن ساخته است. پهپادهای این شرکت با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت دارای رکورد جهانی سرعت بوده و با هر بار شارژ باتری می‌توانند 6 کیلوگرم بار را تا 100 کیلومتر جابه‌جا کنند.
یک کارتن پستی آیرودینامیک زیر بدنه پهپاد نصب می‌شود که درون آن یک جعبه خنک‌کننده مخصوص برای حمل و نگهداری واکسن جای دارد. این جعبه حاوی پدهای خنک‌کننده و ویال‌های واکسن است که کمک می‌کند بسته پستی سالم و در دمای مناسب به دست مشتری‌ برسد. بسته‌های پستی که زیر بدنه نصب شده، به پهپاد اجازه می‎‌دهند که پروازهای زیادی در طول یک روز داشته و به مناطق دورافتاده برسد.
این کمپانی در کشورهای در حال توسعه، در روستاهایی که دسترسی به آنها با حودرو یا پای پیاده خیلی زمان‌بر است، کارهای زیادی انجام داده است. مدیران این شرکت معتقدند که این پهپاد به انتقال سریع‌تر واکسن بدون صدمه‌زدن به آن کمک فراوانی خواهد کرد. کمپانی وینگ کوپتر که در جنوب فرانکفورت واقع شده در حال کار روی چندین پروژه آزمایشی در آفریقا و جنوب‌شرقی آسیاست. آنها تاکنون با همکاری یونیسف واکسن‌های زیادی را که معمولا برای کودکان بوده، به روستاهای دورافتاده زیادی فرستاده که زمان انتظار برای دریافت دارو را از ساعت به دقیقه کاهش داده ‌است. این کمپانی هم‌اکنون از آن دانش و تجربه برای انتقال واکسن کووید-19 استفاده کرده و دقیقا می‌دانند برای انتقال هرچه بهتر آن چه تمهیداتی نیاز است.
با این عملیات می‌توان واکسن را به دست میلیون‌ها نفر رساند.
منبع: Reuters/WION
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.