آیت‌الله تسخیری و یک عمر جهاد برای تقریب مذاهب اسلامی

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در پی ارتحال آیت الله تسخیری، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم جلیل القدر مرحوم آیة الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری «رضوان الله علیه» موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

به‌‌واسطه سالها آشنایی و همراهی که در ترویج معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام در عرصه بین‌الملل با ایشان داشتم، آن عالم فقید را شخصیتی ارزشمند و روشن‌اندیش در شناخت مقتضیات جهان معاصر اسلام و زحمات وی را در تاریخ درخشان مجاهدات علمای شیعه ماندگار می‌دانم.از نخستین سالهای پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ایجاد وحدت در بین مسلمین جهان و تقریب مذاهب اسلامی فعالیت داشتند و در تمام مسئولیت‌های خود همواره منشا آثار و برکات بسیاری بودند. این عالم ربانی علاوه بر عضویت مؤثر در مجلس خبرگان رهبری و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام سالیان متمادی از عمر شریف خود را در راه تقریب بین مذاهب اسلامی و ترویج معارف دینی صرف نمود و تلاش‌های طولانی، دلسوزانه و موثری را در جهت همبستگی علمای مسلمان در دنیای اسلام، داشته است.

ارتحال این روحانی معزز ، مجاهد خستگی ناپذیر و صادق موجب تاثر و تالم خاطر اینجانب شد. اینجانب این ضایعه را به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران و بیت معزز ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن عالم پارسا رحمت و مغفرت و حشر در زمره صابران و صالحان را مسئلت می‌نمایم.

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.