کلاهبرداری از 250 مشتری مجازی

کارمند بانک به همراه 3 تبهکار دیگر از سوی پلیس کرمانشاه دستگیر شدند

کارمند بانکی در کرمانشاه به همراه 3 مجرم حرفه‌ای با تشکیل باند تبهکاری مردم شهرهای مختلف را سرکیسه می‌کردند.
این باند کلاهبردار با درج آگهی‌های جعلی به اخاذی‌های میلیاردی دست می‌زدند. 4 عضو این گروه در مدت کوتاهی 250 طعمه‌شان را سرکیسه کردند و 4 میلیارد ریال به جیب زدند.

پس از اعلام شکایت دو نفر مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کرمانشاه قرار گرفت.

در تحقیقات ابتدایی مشخص شد مبالغ مختلفی به حساب افراد شاکی واریز و سپس برداشت شده است. تحقیقات تکمیلی نشان می‌داد این دونفر پس از افتتاح حساب در یکی از بانک‌های شهر کرمانشاه به علت ناقص‌بودن مدارک، موفق به دریافت عابربانک خود نشده و کارت آنها درهمان شعبه باقی مانده است.

پس از به دست آمدن این سرنخ، مأموران در تحقیقات تخصصی خود به یکی از کارمندان خدماتی بانک مشکوک شدند. در نهایت مشخص شد این کارمند در فرصت مناسب کارت‌های بانکی مشتریانی که به علت نقص مدارک در شعبه مانده بود را همراه با پاکت رمز آن سرقت می‌کرده است.

دستگیری کارمند بانک و 3 تبهکار دیگر

متهم در بررسی‌های پلیس به جرم خود اعتراف کرد. او گفت: «کارت‌های سرقتی را به همدستم تحویل دادم و در ازای هر کارت نیز، یک‌میلیون تومان می‌گرفتم.»

مأموران در گام بعدی به سراغ همدست متهم رفتند. او هم پس از دستگیری گفت: «کارت‌های خریداری‌شده را به ازای هر کارت 15میلیون ریال به فرد دیگری تحویل دادم.»

بررسی‌ها نشان می‌داد متهم سوم از چندی قبل و به جرم فروش مال غیر در زندان به سر می‌برد. با هماهنگی قضائی این متهم در اختیار پلیس قرار گرفت. او هم ادعا کرد که کارت‌های خریداری‌شده را در اختیار متهم دیگری به نام «ا. پ» قرار داده است.

این متهم هم دستگیر شد. بررسی‌ها نشان داد او سردسته باند کلاهبرداری است. او ماه‌ها بود که در فضای مجازی اقدام به درج آگهی‌های جعلی فروش اثاثیه خانه در شهرهای مختلف کشور می‌کند.

سردسته باند پس از اقرار به رفتار مجرمانه خود گفت: «چند سیم‌کارت بدون نام و نشان تهیه کردم. کارت‌های بانکی که به نام افراد دیگر بود هم به دست آوردم. آگهی‌های جعلی در فضای مجازی بارگذاری می‌کردم. پول‌های میلیونی از مشتری‌ها بیعانه می‌گرفتم و دیگر تماس‌هایشان را پاسخ نمی‌دادم.»

تاکنون 250نفر در شهرهای مختلف کشور از سردسته باند شکایت کرده‌اند. طبق بررسی‌های انجام‌شده، میزان کلاهبرداری این فرد به حدود چهارمیلیارد ریال می‌رسد.

درحالی که هر چهارعضو این باند دستگیر شده‌اند، شناسایی شاکیان دیگر در دستور کار پلیس کرمانشاه قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.