کیوسک، 15 فوریه

گاردین، نیویورک تایمز، واشینگتن پست

روزنامه گاردین از دولتی می‌گوید که پای محدودیت‌های کرونایی ایستاده است. برای نیویورک تایمز افغانستان مهم است، هرچند ترامپ را هم بی‌نصیب نگذاشته و واکسیناسیون سالمندان هم برایش مهم بوده است. واشینگتن‌پست کرونا را دیده و البته ترامپ را.

گاردین

روزنامه گاردین در صفحه نخست خود بر کرونا و محدودیت‌های آن تمرکز کرده است. عکس یک این روزنامه ایدا هینسورثِ 71 ساله را نشان می‌دهد که در یورک‌شر شمالی، شهرستانی در انگلستان، واکسن کرونا می‌زند. تیتر یک هم از ایستادگی وزرا و مقامات انگلستان در برابر خواسته «توری»‌ها یا همان حزب محافظه‌کار می‌گوید. گاردین می‌گوید خیابان داونینگ (شماره 10 خیابان داونینگ، خانه و دفتر کار رسمی نخست‌وزیر و مرکز دولت پادشاهی در کشور بریتانیاست) با خواسته‌های «توری» درباره پایان دادن به مقررات و محدودیت‌های کرونایی تا پایان ماه مه مخالف است. وزرا درخواست توری را مبنی بر اینکه بر اساس جدول زمان‌بندی تمام محدودیت‌های کرونایی تا ماه مه لغو شود، به‌طور کامل رد کرده‌اند.

گاردین در صفحه نخست از «سی تی اسکن» و نقش آن در جلوگیری از مرگ بر اثر سرطان ریه هم گفته است.

نیویورک‌تایمز

روزنامه نیویورک‌تایمز در صفحه نخست بر افغانستان و طالبان تمرکز کرده است. عکس یک این روزنامه نیروهای امنیتی افغانستانی را در پایگاهی مرزی در قندهار، در حاشیه منطقه پنجوای نشان می‌دهد.

تیتر می‌گوید: «طالبان در شهرهای افغانستان حلقه می‌زنند تا خشم ایالات متحده را برانگیزند.»

این روزنامه می‌نویسد طالبان ماه‌هاست در حال تجاوز به شهرهای مهم افغانستان است و تهدید می‌کند که این کشور را به نقطه فروپاشی می‌رساند و دولت بایدن را به موقعیتی بدون پیروزی سوق می‌دهد، درست هنگامی که قرار است طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده به پایان برسد.

[کاخ سفید گفته بود که رئیس‌جمهوری جدید آمریکا قصد دارد توافق صلحی را که ترامپ با گروه طالبان امضا کرده بود، بررسی کند. دولت دونالد ترامپ در پایان ماه فوریه سال پیش توافقی با طالبان امضا کرد که هدف آن پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا بود. براساس توافقی که در دوحه امضا شد آمریکا گفت کلیه نیروهایش را تا ماه مه ۲۰۲۱ از افغانستان خارج می‌کند.]

تیتری دیگر در این صفحه با اشاره به «پایان مضحکه دادگاه (استیضاح ترامپ)، به تلاش برای تصویب برنامه‌های اقتصادی بایدن» توجه کرده و گفته است تصویب طرح کمک‌های کرونایی در اولویت است؛ ازجمله طرح ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن برای احیای اقتصاد آمریکا و مقابله با شیوع کرونا.

این روزنامه همچنین با عکسی از  خانه سالمندان Good Shepherd، در شهر Wheeling, W.Va به واکسیناسیون در این مکان‌ها توجه کرده است: «شادی، آرامش و بانکو (بازی‌ای ساده با تاس که نیاز به هیچ مهارتی ندارد): درون خانه سالمندان بعد از واکسیناسیون».

نیویورک‌تایمز در مطلبی دیگر در صفحه نخست به سناتورهای جمهوریخواهی که در دادگاه استیضاح به گناهکار بودن هم‌حزبی خود یعنی دونالد ترامپ رأی دادند، توجه نشان داده است.

واشینگتن‌پست

روزنامه واشینگتن‌پست در صفحه نخست به رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و پیامدهای تبرئه او در سنا توجه کرده و گفته است تبرئه ترامپ جناح‌های موجود در حزب جمهوریخواه را دو قطبی می‌کند. این روزنامه می‌افزاید یک روز پس از تبرئه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، در دومین دادگاه استیضاح خود، جمهوری‌خواهان همچنان درباره آینده حزب خود اختلاف داشتند.

مطلبی دیگر در صفحه نخست از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و تلاش او در جلب حمایت جمهوریخواهان برای تصویب طرح کمک‌های 1.9 تریلیون دلاری ویروس کرونا می‌گوید.

در این صفحه از تأثیر پاندمی کرونا بر نوجوانان و چگونگی رویارویی آنان با این شرایط هم گفته شده است. در این مطلب آمده کرونا بر همه تأثیر گذاشت، اما پیامدهای احساسی آن برای نوجوانان بسیار بی‌رحمانه‌ بوده است. تصویر، ابی رادرمن، نوجوان 18ساله‌ای را نشان می‌دهد که با انزوای قرنطینه دست و پنجه نرم کرده است.

تیتری دیگر از ترامپ و میراثش برای بایدن می‌گوید: «بایدن شروع به پاک کردن میراث ترامپ کرده است. حالا قسمت سخت شروع می‌شود». بایدن دولت خود را با تقریبا 50 اقدام اجرایی آغاز کرده است.

عکس یک این روزنامه جایگاهی برای واکسیناسیون جمعی را در فیلادلفیا نشان می‌دهد: «فروپاشی کلینیک، شکاف در اعتماد» این روزنامه می‌گوید کلینیک واکسیناسیون جمعی با سر و صدا افتتاح شد و در میان شکاف در اعتماد، بسته می‌شود

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.