اتاق‌های تخلیه خشم

یک سال از پاندمی کرونا، قرنطینه و استرس می‌گذرد و بعضی‌ها فقط می‌خواهند یک پتک داشته باشند تا هرچه سر راه‌شان باشد را بشکنند و خب چه چیزی جذاب‌تر از اتاق‌های خشم؟ جایی که می‌توانید ۵۰ تا ۱۰۰دلار پرداخت کنید، چکش و پتک به دست بگیرید و هرچه دم دست‌تان می‌آید را خرد و خاکشیر کنید.
تا پیش از شیوع کرونا در جهان، اتاق‌های خشم محلی بودند برای تفریح با دوستان یا برون‌ریزی خشم پس از یک اتفاق بد.
اما آنچه تا اواخر سال ۲۰۱۹ فقط محلی بود برای تخلیه استرس ناشی از زندگی روزمره، با شیوع کرونا و افزایش خشم و اضطراب روزبه‌روز محبوب‌تر شده است.
یاشیکا باد، روانشناس که تاکنون افراد زیادی را به درمان با انجام یوگا و مدیتیشن تشویق کرده است، اتاق‌های خشم را به چشم یک روش درمانی ارزشمند در دوران پاندمی می‌بیند و امیدوار است که جامعه روان‌درمانگران نیز این روش درمانی را بپذیرند.
البته همه روان‌درمانگران شکستن اشیا را روشی درمانی نمی‌دانند. کوین بنت، روانشناس و استاد دانشگاه پنسیلوانیا معتقد است که اتاق‌های خشم درمان مناسبی نبوده و در افرادی که زمینه خشونت و پرخاشگری دارند، اثر عکس خواهد داشت: «فلسفه این روش درمانی به روان‌درمانی فرویدی که ۱۰۰سال قدمت دارد بر‌می‌گردد؛ ایده تخلیه خشم و پرخاشگری که باعث می‌شود حال بهتری داشته باشیم. اما مشکل این است که تحقیقات نشان داده این روش باعث می‌شود ذهن بعضی از افراد شرطی شده و بعدها واکنش‌های خشونت‌آمیز بیشتری از خود نشان دهند، زیرا به آنها یاد داده شده که این‌گونه تخلیه احساسات و خشم، کاری ارزشمند است.»
با اینکه خیلی از طرفداران فروید همچنان آن را روشی مفید می‌دانند، بسیاری دیگر معتقدند که بهتر است اتاق‌های خشم و شکستن اشیا را فقط به چشم یک تفریح نگاه کرد، نه یک روش درمانی.
منبع: Associated Press
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.