به لطف بادهای زمستانی

خالق «بازی تاج و تخت» عنوان کرد که آخرین فصل از مجموعه رمان‌های او بهترین‌شان از آب درآمده

آخرین کتاب از مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش»، «بادهای زمستانی» نام دارد که مارتین چند باری عنوان کرد به جهت مشغله او در پروژه‌های مربوط به سریال، مصاحبه‌ها و سروکله زدن با فیلمنامه فرصت نوشتنش را ندارد، اما این مخاطبان را راضی نمی‌کرد. حالا بعد از گذشت چند سال اما مارتین بالاخره خبر از پایان این مجموعه داده و گفته بهترین رمان در بین کل رمان‌هایش از آب درآمده است.

شهروندآنلاین: جرج مارتین نوشتن «ترانه یخ و آتش» را در سال 1991 شروع کرد؛ حدود 30 سال پیش. اولین رمان این مجموعه را هم در سال 1996 چاپ کرد. هرچند هنوز به شهرتی که امروز دارد نرسیده بود. او در واقع شهرتش را مدیون سریال «بازی تاج و تخت» است که توسط شبکه اچ.بی.اُ ساخته شد. داستان، در سرزمینی خیالی به نام «وستروس» می‌گذرد و اتفاقات در جهانی فانتزی جلو می‌روند. اهمیت «ترانه یخ و آتش» اما این بود که نخستین تراژدی حماسی در ژانر فانتزی را خلق می‌کرد. پیش از این آثاری به شکل کمدی فانتزی و درام‌های فانتزی نوشته بودند، اما حماسه فانتزی جرج مارتین که درون‌مایه‌ای تراژیک را همراه داشت، به سرعت بین علاقه‌مندان طرفدار پیدا کرد و بعد از پخش سریال، به طرفداران آن اضافه شد. مخاطبان آثار مارتین را دنبال می‌کردند تا رسیدند به فصل آخر مجموعه کتاب‌های او که بارها به تعویق افتاد. آخرین کتاب از این مجموعه «بادهای زمستانی» نام دارد که مارتین چند باری عنوان کرد به جهت مشغله او در پروژه‌های مربوط به سریال، مصاحبه‌ها و سروکله زدن با فیلمنامه فرصت نوشتنش را ندارد، اما این مخاطبان را راضی نمی‌کرد. حالا بعد از گذشت چند سال اما مارتین بالاخره خبر از پایان این مجموعه داده و گفته است که فصل آخر رو به پایان است.

روایت کتاب، به شکل روایت سوم‌شخص پیش می‌رود که در هر فصل معطوف به یک فرد است. تا پایان کتاب و در حال حاضر این داستان از دیدگاه 31 نفر روایت شده در نقاط مختلف جغرافیایی. اما باید دید که مارتین در فصل آخر چه کرده، چون خودش گفته آخرین رمان این مجموعه، بهترین اثرش در تمام طول عمرش بوده است. البته مارتین چند ماه پیش با انتشار پستی توییتری اعلام کرده بود که قرنطینه و شیوع ویروس کرونا باعث پیشرفت در داستان رمان آخر مجموعه‌اش شده، با این وجود هنوز نویسنده بازی تاج و تخت به طرفدارانش تاریخ دقیق انتشار بادهای زمستان را اعلام نکرده است. حالا مارتین در پستی جدید در وبلاگش نوشته است که رمان آخر مجموعه یخ و آتش بهترین اثر تمام طول عمرش خواهد شد. او در این پست نوشته: «من در طول ماه‌های گذشته صدها صفحه از رمان آخر را تکمیل کردم و به لطف قرنطینه، بادهای زمستانی بهترین کتابم خواهد بود.»

این رمان‌نویس آمریکایی چند ماه گذشته را به دلیل شیوع کرونا در کابینی در کوهستان سپری کرده است. او چند ماه پیش به طرفدارانش قول داده بود که آخرین رمان مجموعه داستانی بازی تاج و تخت را در سال 2021 وارد بازار کتاب کند. مارتین گفته است همزمان در حال نوشتن چند رمان برای ساخت چند سریال اقتباسی است. «ترانه یخ و آتش» تا به حال به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده و چهار جلد آن در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته ‌است.

کتاب «رقص با اژدهایان»، آخرین کتاب از مجموعه کتاب‌های «ترانه یخ و آتش» بود که سال ۲۰۱۱ منتشر شد و در همان موقع اقتباس تلویزیونی از این اثر با عنوان «بازی تاج و تخت»، پخش خودش را آغاز کرد و هشت سال ادامه داشت. ظاهرا شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او از مارتین خواسته است پیش‌درآمدی برای داستان «بازی تاج و تخت» بنویسد. بر اساس شنیده‌ها قرار است مجموعه‌ای با عنوان «خانه اژدها» از نیمه سال جاری نوشته و ساخته شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.