عباس جدیدی، رئیس دادگاه ورزش ایران!

قهرمان سابق کشتی مثل همیشه خبرساز شد؛ این بار در مراسمی که برای رونمایی از تندیس خودش ترتیب داده شده بود

عباس جدیدی بعد از مطرح کردن انتقاداتی نسبت به مسئولان ورزش کشور، خودش را برای ریاست دادگاه تخصصی ورزش ایران پیشنهاد داد.

گویا نام عباس جدیدی با حاشیه و جنجال گره خورده و هر جایی که این قهرمان کشتی حاضر می‌شود، باید منتظر یک اتفاق غیرمنتظره باشیم. دارنده مدال نقره المپیک آتلانتا روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از تندیس 6 قهرمان المپیکی که خودش هم یکی از آنها بود، حاضر شد. در شرایطی که همه در حال تعریف و تمجید از حرکت جالب کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بودند و ایجاد موزه ورزش و تالار مشاهیر را یک گام رو به جلو قملداد می‌کردند، عباس جدیدی ناگهان شوکی را به مراسم و البته وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک وارد کرد.

این پیشکسوت کشتی که دو باری در انتخابات فدراسیون کشتی در سال‌های اخیر ناکام بوده و البته آخرین بار مجوز ورود به مجمع انتخاباتی را هم پیدا نکرده، در حالی که وزیر ورزش را در چند قدمی خود می‌دید، با اشاره به اتفاقات پیش از انتخابات فدراسیون کشتی در سال 98 گفت: «وقتی من، خادم و دبیر با رد صلاحیت در انتخابات کشتی روبه‌رو شدیم، شوکه شدم و پیگیری کردم، اما بارها با درهای بسته اتاق وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک مواجه شدم که امروز با کت و شلوار اینجا ایستاده‌اند. تلفن‌ها هم پاسخ داده نشد. به قول موحد دل پر خونی دارم‌.»

این صحبت‌های عباس جدیدی که طبیعتا باعث دلخوری سلطانی‌فر و صالحی‌امیری شد، این‌گونه ادامه پیدا کرد: «به عنوان یک عضو کوچک از جامعه بزرگ حقوقی بزرگ کشور، نبود دادگاه و محکمه تخصصی در ورزش را احساس می‌کنم. در اینجا از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنم در امر ورزش هم دستور دهند این دادگاه‌ها برپا شود.»

بخش دوم اظهارات جدیدی منطقی به نظر می‌رسید و البته همین دیروز با استقبال خیلی از اهالی ورزش مواجه شد. اینکه برای اختلافات موجود در ورزش یک دادگاه خاص تشکیل شود و به خیلی از تصمیمات سلیقه‌ای و بحث‌برانگیز طبق یک قانون مشخص پایان دهد.

وقتی عباس جدیدی از مراسم خارج شد، با او همکلام شدیم و درباره همین مسأله از این پیشکسوت کشتی سوال پرسیدیم. جدیدی در این‌باره می‌گوید: «من دکترای حقوق و به خاطر تخصصی که دارم این بحث را مطرح کردم. این خلأ واقعا در ورزش کشور وجود دارد و می‌بینم که کمیته‌های انضباطی در فدراسیون‌های مختلف نظام‌مند نیستند. از همین جرایمی که در فوتبال در نظر گرفته می‌شود تا مباحث دیگر همچون رد صلاحیت کاندیداها در انتخابات، کاملا در این موارد سلیقه‌ای تصمیم‌گیری می‌شود. همه این بی‌ودرپیکری‌های ورزش ایران ما به خاطر نبود یک محکمه است. برای تشکیل چنین دادگاهی باید از طرف وزارت ورزش درخواستی مطرح شود تا قوه قضائیه آن را پیگیری کند و در نهایت این اتفاق به شکل قانون دربیاید. واقعا بحث‌های حقوقی در ورزش برای خودش یک دریایی است. اینکه هر کسی به کمیته انضباطی یک فدراسیون بیاید و حکم صادر کند که نمی‌شود. قطعا من که هر روز با این مسائل درگیر هستم، می‌توانم این دادگاه را اداره کنم و خیلی اتفاقات بهتری رقم بزنم.»

عباس جدیدی علاوه بر پیشنهاداتی که درباره چگونگی تشکیل دادگاه تخصصی در ورزش مطرح می‌کند، خودش را هم به عنوان رئیس این دادگاه پیشنهاد می‌دهد! حالا باید دید این پیشنهاد جدیدی با توجه به جلسه چند دقیقه‌ای که او بعد از مراسم دیروز با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک داشت، چقدر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.