این بار جمهوری اسلامی با حرف قانع نخواهد شد

رهبر انقلاب: علاج دردهای کشور، حضور پرشور مردم در انتخابات است

علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است.

شهروندآنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم گرامی‌داشت قیام تاریخی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم قهرمان تبریز بیان کردند: «حلول ماه رجب را به عموم مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.»

ایشان تأکید کردند: «امیدوارم که از برکات معنوی این ماه، همه بهره ببرند. خب در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه که هر سال برای مردم میسر بود در اجتماعاتِ عبادی و اهل حال و ذکر و توجه امسال نیست لکن در خانه‌ها از دعاهای رجب غفلت نشود و این تعطیلی موقت اجتماعات، نبایستی موجب بشود که ما از برکات این ماه و از عبادت و دعا و توسل به درگاه الهی غافل بشویم.»

اهم بیانات معظم‌له را بخوانید؛

ما با دشمنان خارجی همواره مواجه بودیم. اگر آذربایجان نبود ممکن بود این تعرض به مناطق مرکزی کشور کشیده شود.

امام بعد از حادثه ۲۹ بهمن پیامی دادند و سه خصوصیت را درباره مردم عزیز آذربایجان ذکر کردند. این کلمه عزیز در جمله خود امام هست. شجاعت، غیرت و تدین این سه خصوصیتی بود که امام بزرگوار برای آذربایجان بیان کردند.

همین سه خصوصیت یعنی شجاعت، غیرت و تدین در حوادث انقلاب و بعد از انقلاب هم خودش را نشان داد و هم در قضایای اوایل نهضت که دست‌های بیگانه دنبال تجزیه‌طلبی بودند مردم تبریز وارد میدان شدند هم در دفاع مقدس که لشکر عاشورا یکی از لشکرهای خط‌شکن بود و شهید باکری چهره‌ای فراموش‌نشدنی است که یاد او هرگز فراموش نخواهد بود. کسانی که با او معاشر بودند چیزهایی از صفای او نقل می‌کنند که انسان را دچار غبطه می‌کند.

حالا چه درسی از قیام ۲۹ بهمن تبریز باید گرفت؟ انقلاب از آغاز با دشمنی ابرقدرت‌ها مواجه شد. یک جبهه درست شد. شوروی هم در کنار آمریکا بود. در صد مسأله مخالفت داشتند با هم اما در مقابل ایران با هم متحد بودند.

علت این دشمنی چه بود؟ این نکته‌ای است که هرگز نباید فراموش شود. علت دشمنی صرفا این بود که نظام اسلامی هنجارهای نظام سلطه را رد کرده بود. آنچه بر دنیا حاکم بود نظام سلطه بود. یعنی دنیا تقسیم می‌شود بر دو بخش سلطه‌گر و سلطه‌پذیر. سلطه‌گر باید مسلط باشد هم در سیاست هم فرهنگ و هم اقتصاد. سلطه‌پذیرها هم باید تسلیم شوند. این یک هنجار جاافتاده بود. بخشی از دنیا دست آمریکا و بخشی هم دست شوروی و بخشی هم دست قدرت‌های درجه ۲ بود.

جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی این را رد کرد. این رگ حیات استکبار بود. هنجارهای نظام سلطه رگ حیات آنها بود و آنها در مقابل انقلاب ایستادند. البته همیشه بهانه‌ای را جور می‌کردند؛ یک روز بحث حقوق بشر را یک روز دین را به شکل زشت جلوه دادن، یک روز هسته‌ای، یک روز موشکی و… اینها بهانه است. اصل این است که این نظام حاضر نیست شریک این نظام سلطه بشود. نظام اسلامی ایستاده و با ظلم و سلطه مخالف است.

در مقابل این دشمنی و این جبهه، ملت عزیز و پایدار ما نیاز دارند به اینکه هویت خود را مستحکم کنند. قدرت درونی خود را باید ازدیاد ببخشند. این نیاز قطعی است. آنچه به یک نهضت هویت و قدرت می‌هد چیست؟ اولا دارا بودن یک زیربنای فکری مستحکم است. خیلی از کشورهایی که قیام کردند علیه ظلم و استبداد بعد از مدت کوتاهی به کلی از آن راه برگشتند و در راه اسلاف خودشان رفتند، چون زیربنای محکم فکری نداشتند. اینکه گاهی در کلمه خارجی‌ها و گاهی هم متأسفانه داخلی‌ها تکرار می‌کنند ایدئولوژی‌زدایی، برای همین زیربنای فکری است. این زیربنای فکری در فرمایشات حضرت امام متجلی است. بعد هم درس‌های ارزشمندی از متفکران انقلاب در اختیار ما است از شهید بهشتی تا شهید مطهری و دیگران تا امروز.

بنده اعتقاد راسخ دارم که نیروهای فکری نظام اسلامی باید این راه را طی کنند و روزبه‌روز و نو به نو این فکر را رونق دهند. مسائل جدیدی پیش می‌آید و باید پاسخ‌ها را در اختیار جویندگان بگذارند.

در مقام عمل هم چیزهایی لازم است. صرف وجود این زیربنا کافی نیست. در مقام عمل هم نترسیدن، ‌خسته‌نشدن،‌ ناامیدنشدن،‌ تنبلی‌نکردن، ‌ندانسته در نقشه دشمن قرار نگرفتن در عمل لازم است و در جای خود هم آماده فداکاری بودن. مواردی هم باید فداکاری کرد. مثل شهید سلیمانی و دیگر شهدا که جان خود را در کف دست گرفته بودند.

دشمن روی ناکامی‌های ما کار می‌کند و جنگ روانی می‌کند و ناکامی‌ها را چندبرابر بزرگ‌تر نشان می‌دهد و البته پیشرفت‌ها را مطلقا نشان نمی‌دهد و عمدا کتمان می‌کند این برای ناامید کردن جوانان و بدبین کردن مردم نسبت به آینده است.
*از دروغ هم باکی ندارند و چیزهایی را هم مبالغه می‌کنند. برخی عناصر داخلی خودمان هم از روی غفلت یا مغرض‌بودن همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند و بازتاب می‌دهند. ما ناکامی‌ها را داریم و باید برطرف شود.
مردم ما امروز نسبت به اوایل انقلاب حساس‌تر هستند، مردم نسبت به فساد و فاصله طبقاتی حساس‌تر هستند و این چیز خوبی است. این نشان می‌دهد که مردم با آرمان‌های انقلاب آشنا هستند و اعتراض می‌کنند. به فساد اعتراض می‌کنند و طرفدار مبارزه با فساد هستند. آنجایی که حرکت به سمت ایجاد عدالت و استقرار عدالت باشد طرفداری نشان می‌دهند. همین را باید تقویت کرد. وظیفه داریم با دستاوردها ناکامی‌ها و ضعف‌ها را جبران کنیم.

انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است و نباید از دست داد. مخالفین جمهوری اسلامی نمی‌خواهند از این فرصت استفاده شود. این یک امکان برای ملت است. یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور است. شور انقلابی مردم را نشان می‌دهد وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند و شور خود را نشان دهند موجب امنیت کشور و پس زدن طمع دشمن می‌شود. هرچه انتخابات پرشورتر و با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه شود اثرات و منافعش برای کشور و مردم بیشتر خواهد بود.

دشمن این را نمی‌خواهد لذا نزدیک انتخابات که می‌شود شروع می‌کنند می‌گویند آزادی نیست، گاهی می‌گویند مهندسی است و … برای اینکه مردم را دلسرد کنند. حقیقت این است که انتخابات برای کشور یک افتخار و فرصت است یک ذخیره و امکان است که اگر شرکت پرشور مردم باشد به آینده کشور کمک می‌کند. اگر این شرکت پرشور با انتخاب درست همراه شود که نیروی کارآمد و باایمان و پرانگیزه و علاقه‌مند به کار انتخاب شود نور علی نور است و آینده کشور را تضمین خواهد کرد.

علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است.

درباره برجام بارها صحبت کردم و سیاست‌های نظام را گفته‌ام؛ این بار هم می‌گویم ما حرف و وعده خوب خیلی شنیده‌ایم که در عمل نقض شده است؛ حرف فایده ندارد و فقط عمل مهم است. عمل ببینیم ما هم به تعهدات‌مان عمل خواهیم کرد این بار جمهوری اسلامی ایران با حرف قانع نخواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.