در دوران کرونا بچه‌ها را به مدرسه بفرستیم؟

مدارس از پانزدهم شهریور ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می‌شود

کارشناس بهداشت آموزش و پرورش: در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس موضوعاتی مطرح شده است که توجه به آنها بسیار اهمیت دارد؛ یکی اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها حذف و آموزش‌ هم به صورت حضوری هم مجازی انجام می‌شود

تب داغ کرونا تابستان امسال با وجود همه دغدغه‌ها و بلاتکلیفی‌هایی که در عرصه‌های مختلف زندگی و ازجمله روند آموزش محصلان ایجاد کرد، خاموش نشده است اما تصمیم‌گیری‌ها درنهایت منجر به این شد که دانش‌آموزان از پانزدهم شهریور راهی کلاس درس خواه حضوری، خواه غیرحضوری شوند. قرار است دانش‌آموزان با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به شرایط کرونایی به مدرسه بروند. این درحالی است که ستاد کرونای تهران با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری برای ترم پاییز مخالفت کرده است، زیرا به اعتقاد کارشناسان این حوزه هنوز زیرساخت‌های حضور دانش‌آموزان در مدرسه فراهم نشده است و حضور دانش‌آموزان در مدرسه می‌تواند در گسترش و همه‌گیری بیشتر ویروس کرونا نقش داشته باشد. آنها معتقدند بهتر است ‌سال تحصیلی جدید در کل مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت غیرحضوری و با استفاده از آموزش‌های مجازی آغاز شود و دانش‌آموزان تنها در موارد محدود و بر اساس نیاز به مدرسه بروند. آموزش و پرورش نیز به این موضوع معترف است و می‌گوید کلاس‌ها بیشتر برای رفع اشکال برگزار می‌شود و برای رفتن دانش‌آموزان به مدرسه متناسب با تعداد دانش‌آموز، مساحت کلاس و امکان رفت‌وآمد تصمیم‌گیری می‌شود. اما حتی اگر قرار است دانش‌آموزان با تعداد کم و به مدت محدود نیز در مدرسه حاضر شوند باید نکاتی را مدنظر قرار دهند تا ناقل ویروس کرونا نباشند. در این گزارش درباره راه‌های حفاظت و رعایت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا می‌خوانید.

زمانی که سر و کله کرونا در ووهان چین پیدا شد، یک نکته دل خانواده‌ها را گرم می‌کرد و آن هم این بود که کرونا کودکان را درگیر نمی‌کند و جامعه هدف آن، افراد بزرگسال است. اما هر چه از زمان حضور این ویروس گذشت، شکل‌های جدیدتری از خود به نمایش گذاشت؛ کودکان نیز درگیر شدند و کرونا کودکانی را که دچار بیماری‌های زمینه‌ای بودند تا مرز مرگ نیز پیش برد. به گفته فاطمه جان‌حسینی، کارشناس بهداشت آموزش و پرورش، کرونا قرار نیست به این زودی‌ها رختش را از دنیا جمع کند و پی کارش برود و این ما هستیم که باید بتوانیم راه‌های زندگی با آن را یاد بگیریم زیرا گریزی از آن نداریم.

گزارش کامل را اینجا بخوانید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.