مافیا، چشم‌های‌تان را باز کنید!

سری دوم مجموعه «شب‌های مافیا» با حضور 42 هنرمند نوروز امسال پخش خواهد شد

با اعلام بازی‌گردان مبنی بر اینکه «شب شده است»، مافیا چشم‌های‌شان را باز می‌کنند و همدیگر را می‌بینند. شهروندان اما همچنان از نقش‌های خود بی‌خبرند. در طول روز آنها وقت دارند همدیگر را پیدا کنند و با جذب اکثریت آراء، مافیا را از شهر بیرون کنند. هرچند بسیاری از حدس و گمان‌ها اشتباه از آب در می‌آیند، شهروندان همدیگر را متهم می‌کنند، مافیا ترفندی برای جنجال در شهر به‌پا می‌کند، رد خود را پاک می‌کند، آنها را به جان هم می‌اندازد و….

یاسر نوروزی: حمید آهنگی فراتر از انتظارات ظاهر شد، مجید واشقانی روی نقش خود سوار بود، سیدجواد هاشمی رفته‌رفته بهتر شد و رضا شفیعی‌جم تفاوتی نداشت مافیا باشد یا شهروند؛ کلا در باغ نبود! این خلاصه‌ای بود از فصل اول مجموعه «شب‌های مافیا» به کارگردانی سعید ابوطالب، با اجرا و مدیریت جدی محمدرضا علیمردانی. کل قصه 27 آبان همین امسال کلید خورد و در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شد. هرچند با گذشت زمان، به‌تدریج جذابیت‌ها و هیجان این مجموعه به‌قدری بالا رفت که سایت‌های مختلف هم شروع به فروش آن کردند.

بازی به‌شکل خلاصه به این ترتیب است که کارت‌هایی توسط بازی‌گردان بین شرکت‌کنندگان پخش می‌شود. هیچ‌کدام از بازی‌کنندگان نمی‌دانند چه کارتی دست دیگری است. نقش‌ها در واقع این‌طور پخش می‌شوند؛ طبیعتا عده‌ای مافیا می‌شوند و عده‌ای شهروند. با اعلام بازی‌گردان مبنی بر اینکه «شب شده است»، مافیا چشم‌های‌شان را باز می‌کنند و همدیگر را می‌بینند. شهروندان اما همچنان از نقش‌های خود بی‌خبرند. در طول روز آنها وقت دارند همدیگر را پیدا کنند و با جذب اکثریت آراء، مافیا را از شهر بیرون کنند. هرچند قصه به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چون بسیاری از حدس و گمان‌ها اشتباه از آب در می‌آید، شهروندان همدیگر را متهم می‌کنند، مافیا، ترفندی برای جنجال در شهر به‌پا می‌کند، رد خود را پاک می‌کند، آنها را به جان هم می‌اندازد و…. کاری به نقش‌های فرعی در بازی نداریم که هرکدام جذابیت‌هایی ویژه دارند و به هیجان بازی اضافه می‌کنند. فعلا به جمع بازیگرانی می‌رسیم که در 4 فصل پخش‌شده، گاهی خوب بودند، گاهی بی‌تأثیر بودند، گاهی فوق‌العاده بودند و گاهی هم افتضاح!

در فصل دوم ماجرا به نحوی دیگر پیش رفت و این‌بار از جمعیت بازیگران زن برای «شب‌های مافیا» دعوت شد؛ جایی که مریم مؤمن در حدس‌وگمان‌های درست و کم‌نظیر خود درخشید و نسیم ادبی، رؤیا میرعلمی، سیما تیرانداز، شهرزاد کمال‌زاده و شبنم فرشادجو خوب ظاهر شدند. رفته‌رفته به مخاطبان این مجموعه هم اضافه می‌شد و کار به جایی رسید که دست‌اندرکاران، ساخت آن را به فصل سوم بردند؛ بازگشتی به بازیگران مرد مجموعه که بین آنها حسین مهری و امید حاجیلی، نگاه‌ها را به خودشان جلب کردند. هیجان کامران تفتی هم البته به جذابیت بازی اضافه می‌کرد اما گاهی چنان هم‌بازی‌ها را فریب می‌داد که می‌شد گفت با همان توپی که گل می‌زند، گاهی به سمت دروازه خودی هم می‌رود!

فصل چهارم اما مهیج‌ترین فصل این مجموعه  بود؛ فصلی متشکل از بازیگران مرد و زن. این بار منتخبی از بازیگران که در فصل‌های گذشته بهتر بازی کرده بودند، دور هم جمع شدند تا شاهد رقابتی ویژه باشیم. هرچند بازی‌گردان اعلام کرد که بعضی از بازیگران خوب در فصل‌های بعدی به جهت درگیری در پروژه‌های دیگر نتوانسته‌اند به جمع مجموعه اضافه شوند. با این حال چیزی از جذابیت‌های این فصل کم نشد و بازی به شکلی بسیار حرفه‌ای‌تر پیش رفت. طبیعی هم بود. بازیگران به‌تدریج با بازی و کنش‌های رفتاری همدیگر آشنا شده بودند و کوچک‌ترین گافی، منجر به حذف‌شان می‌شد. گاهی هم البته حذف‌شان به جهت هوش بالای آنها بود. در این فصل حسین مهری، حامد آهنگی، مریم مهری و سیدجواد هاشمی به نظر از دیگران بهتر بودند و جذابیت‌هایی ایجاد کردند که تماشای مجموعه را در حد یک فیلم سینمایی پراتفاق اکشن دیدنی کرد.

با این مقدمه حالا خبر رسیده سری دوم رئالیتی‌شوی «شب‌های مافیا» حالا در مرحله پیش‌تولید قرار گرفته و قرار است عید نوروز پخش شود. در سری اول، 36 هنرمند در 4 فصل شرکت کردند و این بار 42 نفر از هنرمندان در جزیره کیش، بازی را پیش خواهند برد. سری اول «شب‌های مافیا» با سرمایه‌گذاری شرکت «هنر اول» ساخته شده بود که توزیع آن به عهده «فیلیمو» بود و هر سه‌شنبه توسط همین پلتفرم پخش می‌شد. حالا در سری دوم، سرمایه‌گذار، «فیلیمو» است که فروردین‌ماه این مجموعه را به‌صورت اختصاصی از طریق همین پلتفرم پخش خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.