هدیه تهرانی پیر بود!

پشت پرده نادیده گرفتن هدیه تهرانی در جشنواره به روایت داور جشنواره فجر

به گفته داور جشنواره فجر دلیل جایزه نگرفتن هدیه تهرانی سن و سال او بوده! این داور هم‌چنین می‌گوید که داوران مردد بودند جایزه بازیگری نقش اول مرد را به محسن تنابنده بدهند، یا به رضا عطاران!

شهروندآنلاین: یکی از جنجال‌های بزرگ روزهای آخر جشنواره فیلم فجر نادیده گرفتن حضور هدیه تهرانی در فیلم “بی‌همه‌چیز” بود که به عقیده بسیاری سزاوار گرفتن سیمرغ بازیگری بود، اما حتی نامزد هم نشد- و این انتقادات بسیاری را موجب شد. به‌خصوص که سطح حضور او  (که با ۵ نامزدی و ۲ بار برنده شدن برای فیلم‌های چهارشنبه‌سوری و قرمز یکی از پرافتخارترین بازیگران ایرانی است) در تنها فیلم امسالش قابل قیاس با دیگر کاندیداهای نقش اول بازیگری امسال نبود و حالا اینگونه مطرح شده که هدیه تهرانی پیر بود! . داوران جشنواره اما در این زمینه از هر گونه توضیحی خودداری کردند- تا همین دیروز که یکی از اعضای هیئت داوری جشنواره درباره دلیل این اتفاق توضیح داده است.

در میان نامزدهای این بخش حداقل دو نفر هم‌سن یا بزرگ‌تر از هدیه تهرانی بوده‌اند!

سیدجمال ساداتیان، داور سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره حواشی این رویداد سینمایی توضیح می‌داد؛ درباره دلیل نامزد نشدن هدیه تهرانی به مسایل سنی اشاره کرد و گفت که چون کاندیداهای دیگر بازیگران جوان‌تر بیوده‌اند، هدیه تهرانی در زمینه بازیگری کاندید نشده است. ساداتیان در حالی به شرایط سنی هدیه تهرانی به عنوان یکی از دلایل عدم انتخاب او اشاره می‌کند که برنده نهایی این بخش، رویا افشار، در قیاس با هدیه تهرانی به مراتب پرسن‌وسال‌تر است و نازنین فراهانی دیگر نامزد این بخش نیز تنها یک سال از هدیه تهرانی جوان‌تر بوده- بگذریم از این که در سینمای امروز 48 سالگی سن زیادی برای یک بازیگر به شمار نمی‌آید و زنان پرشماری در این سن یا بیشتر در حال ایفای نقش در بالاترین سطح سینمای دنیا هستند!

سیدجمال ساداتیان اما در ادامه در پاسخ اشاره به رویا افشار– و نازنین فراهانی- گفت: «نه! من گفتم جوان‌ها و کسانی را که یک نوآوری و خلاقیتی در کارشان انجام داده‌اند، در اولویت گذاشتیم. ما در هر بخشی باید ۳ تا ۵ کاندیدا معرفی بکنیم. به همین دلیل به پسر نوجوان فیلم “یدو” رسیدیم که تلاش کرده بازی خوبی از خودش ارائه بدهد و دوست دارد در آینده هم دیده شود. در مورد نامزد بهترین بازیگر زن هم خانم پسیانی و افشار و تهرانی شرایط برابر بود. به همین دلایل، خانم تهرانی را کنار گذاشتیم».

ساداتیان هم‌چنین در مورد روایتی که در فضای مجازی درباره تماس نوید محمدزاده با هیات داوران درباره هوتن شکیبا پخش شده است گفت: «با من که تماسی نگرفت، در مورد دیگران نمی‌توانم به ضرس قاطع بگویم خبر دارم»!

این تهیه‌کننده سینما همچنین از انتخاب رضا عطاران به عنوان بهترین بازیگر مرد هم رازگشایی کرد: «بین بازی محسن تنابنده و رضا عطاران شک وجود داشت که در نهایت، جایزه به رضا عطاران داده شد».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.