امدادرسانی فوری، دستور رئیس جمهوری

دستورات رئیس جمهور به استاندار، وزیران کشور و راه و روسای سازمانهای هلال احمر و برنامه و بودجه برای تسریع در امدارسانی به زلزله زدگان کهگیلویه و بویر احمد

رئیس دفتر رئیس جمهور روز پنجشنبه از سوی رئیس جمهور و در تماس تلفنی با استاندار کهگیلویه و بویر احمد، ضمن دریافت گزارشی را از آخرین وضعیت زلزله زدگان این استان، بر امدادرسانی فوری تاکید کرد. به گزارش شهروند آنلاین تعداد مصدومان زلزله سی سخت به ۶۱ نفر رسیده است. ۷ نفر از مصدومان بستری و تحت مداوا می باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور روز پنجشنبه از سوی رئیس جمهور و در تماس تلفنی با استاندار کهگیلویه و بویر احمد، ضمن دریافت گزارشی را از آخرین وضعیت زلزله زدگان این استان، تاکید کرد که رئیس جمهور پیگیر وضعیت استان است و دستورات لازم را به وزارتخانه ها و دستگاه های مسوول صادر کرده است.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویر احمد  نیز در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از توجه ویژه رئیس جمهور به این استان اظهارداشت که این زلزله خوشبختانه تلفات جانی نداشته اما بیش از ۳۰ نفر مجروح شده اند و  همزمان نیز در حال ایجاد اردوگاه های اسکان اضطراری با همه امکانات لازم هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از نداشتن تلفات انسانی خواستار رسیدگی فوری به مجروحین، گفت که امداد رسانی به آسیب‌دیدگان در شرایط سرما و برفی منطقه باید با شتاب بیشتری تداوم یابد.

دکتر واعظی همچنین در تماس های جداگانه‌ای با دستگاه‌های ذیربط و رئیس سازمان هلال احمر دستورات لازم برای تسریع در کمک رسانی به زلزله زدگان استان کهگیلویه و بویر احمد را به آنان ابلاغ و اعلام کرد وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر به منطقه زلزله زده سفر خواهند نمود.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

به گزارش شهروند آنلاین تعداد مصدومان زلزله سی‌سخت به ۶۱ نفر رسیده است و ۷نفر از مصدومان بستری و تحت مداوا هستند.

محمدحسن قوسیان‌مقدم، سخنگوی جمعیت هلال نیز در آخرین اظهار نظر  در خصوص تعداد مصدومان زلزله سی‌سخت در استان کهگیلویه‌وبویراحمد، گفت: «با توجه به وسعت حادثه تا ساعت ۱۴ امروز، ۶۱ نفر از هموطنان در زلزله سی‌سخت از توابع شهرستان دنا، استان کهگیلویه‌وبویراحمد، دچار مصدومیت شدند.»
روند امدادرسانی ادامه دارد
او ادامه داد: «از مجموع ۶۱ نفر، ۳۴ مصدوم به صورت سرپایی مداوا و ۲۷نفر به بیمارستان یاسوج منتقل شدند.»
قوسیان‎‌مقدم تصریح کرد: «از تعداد ۲۷نفر، ۲۰نفر مرخص و تنها ۷نفر بستری و تحت مداوای پزشکان هستند.»
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «روند امدادرسانی و اسکان اضطراری در سی‌سخت ادامه دارد و علاوه بر امدادرسانی، توزیع بسته‌های غذایی در بین زلزله‌زدگان آغاز شده است.»
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.