تعهد_اقدام_جلسه

خطیب‌زاده: برای احیای ١+۵، آمریکا باید عمل کند و تحریم‌ها را بردارد

به دلیل خروج آمریکا از برجام، ١+۵ وجود ندارد. اکنون تنها ایران و ١+۴ است. به یاد بیاورید، ترامپ اتاق [برجام] را ترک و تلاش کرد آن را منفجر کند.

شهروند آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیام توییتری با یادآوری این نکته که به دلیل خروج آمریکا از برجام، ١+۵ وجود ندارد، تصریح کرد: «حرکات نمادین خوب است، اما برای احیای ١+۵، آمریکا باید عمل کند و تحریم‌ها را بردارد.»

 «سعید خطیب‌زاده» در ادامه نوشت: «یادآوری: به دلیل خروج آمریکا از برجام، ١+۵ وجود ندارد. اکنون تنها ایران و ١+۴ است. به یاد بیاورید ترامپ اتاق [برجام] را ترک و تلاش کرد آن را منفجر کند.»

او تأکید کرد: «حرکات نمادین خوب است، اما برای احیای ١+۵، آمریکا باید عمل کند: تحریم‌ها را بردارد. ما نیز پاسخ خواهیم داد. این ترتیب کلیدی است: تعهد_اقدام_جلسه»

به گزارش ایرنا، وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا عصر پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک بر اراده خود برای تقویت برجام تأکید کردند. تحرکات و سیگنال‌های ارسال‌شده از سوی مقامات آمریکایی هم از جدیت آنها برای بازگشت به مسیر عقلانی حکایت دارد. ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی این کشور برای حضور در نشست گروه ۱+۵ و ایران به منظور بحث درباره مسیر دیپلماسی برنامه هسته‌ای سخن گفته و افزوده است که ایالات متحده دعوت نماینده اتحادیه اروپا را خواهد پذیرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.