کیوسک؛ 19 فوریه

مهم‌ترین رویدادهای منعکس‌شده در روزنامه‌های جهان؛ جمعه 19 فوریه 2021

یخبندان زندگی برای میلیون‌ها آمریکایی در تگزاس ادامه دارد

 

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز از بحران تازه اهالی تگزاس گزارش داده است: آب آشامیدنی بسیار کم است. سوسوزدن منابع انرژی بازگشته اما لوله‌های شکسته بر اثر یخ‌زدگی مدیریت شرایط و تأمین انرژی برای میلیون ها آمریکایی را سخت کرده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی در صفحه اول خود از حرکت آمریکا برای رسیدن به توافق تازه‌ای با ایران خبر داده و نوشته است: روز پنجشنبه مقامات آمریکا یک گام اصلی در راستای توافق هسته‌ای با ایران که ترامپ از آن کناره گیری کرده بود، برداشتنند.

 

وال‌استریت ژورنال

این روزنامه اقتصادی آمریکا در عکس یک خود تصویرفرود آمدن فضاپیمای ناسا بر سطح مریخ را نشان می‌دهد. مجهزترین فضا پیمای حال حاضر ناسا بعد از هفت‌ماه و پیمودن مسافت 292میلیون مایلی روز پنجشنبه فرود موفقیت‌آمیزش را روی سطح مریخ به ثبت رساند.

این روزنامه در گزارش دیگری به وضعیت فریزشده و یخ‌زده میلیون‌ها آمریکایی در تگزاس پرداخته و نوشته است: لوله‌های شکسته‌شده از یخ و مردمی که با ذوب‌کردن برف‌ها روز را شب می‌کنند.

گاردین

فیس‌بوک تحت فشار جهانی به واسطه ممنوع‌شدن در استرالیا؛ این شرکت از تلاش برای گردن کلفتی علیه دموکراسی با بستن سایت‌های خبری شکایت دارد.

گاردین در گزارش دیگری از احتمال اعمال محدودیت‌های بیشتر در برخی شهرهای انگلیس با شرایط بد کرونا  توسط نخست‌وزیر این کشور خبر داده است.

 

واشینگتن‌پست

بحران آب و گسترش خرابی‌ها در تگزاس، عکس یک واشینگتن‌پست است. انرژی برای 2میلیون نفر ذخیره‌سازی مجدد شده است. درحالی که قسمت‌های جنوبی ایالت تگزاس به دنبال کمک‌های دولتی آمریکا هستند و سرمای شدید همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.