مردم هم باید خود را برای سال آینده آماده کنند

روحانی: شبهه‌افکنی ضدانقلاب در مورد کرونا دروغ محض بود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه از همان آغاز ورود کرونا به کشور در این زمینه اطلاع‌رسانی شد، گفت: اینکه ضد انقلاب شبهه می‌کنند که دولت به خاطر انتخابات واقعیت را به مردم نگفته یا دیر گفته یک دروغ محض است.

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوری با بیان اینکه از همان آغاز ورود کرونا به کشور در این زمینه اطلاع‌رسانی شد، گفت: «اینکه ضد انقلاب شبهه می‌کنند که دولت به خاطر انتخابات واقعیت را به مردم نگفته یا دیر گفته یک دروغ محض است.»

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پنجاه‌وهشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به گذشت یک‌سال از شیوع کرونا در کشور گفت: «پارسال درست نزدیک این ماه متوجه شدیم که این ویروس وارد کشور شده است، شاید چند روز قبل ‌ویروس وارد شده بود اما آن روز تست تشخیصی به ما گفت که کرونا وارد کشور شده است.»‌

او ادامه داد: «از همان اولین روز که فهمیدیم این ویروس وارد کشور شده است، در هیأت دولت تصمیم گرفتیم به مردم اعلام شود که افرادی مبتلا شده‌اند. البته برخی تردید داشتند که ۳روز دیگر انتخابات است و آیا این را بگوییم یا نگوییم و من گفتم تردیدی نداشته باشید چه انتخابات باشد چه نباشد و هر مراسمی باشد این مسأله چون با جان مردم سروکار دارد با ما شوخی ندارد و باید اعلام کنیم.»

رئیس‌جمهوری افزود: «خوشبختانه از همان روز چهارشنبه به مردم کشور اعلام شد این ویروس وارد کشور شده است و در این جهت ضد انقلاب خارج‌نشین‌ که شبهه می‌کنند، دولت واقعیت را به خاطر انتخابات به مردم نگفته و دیر گفته است، این یک تهمت محض و دروغ صددرصد است وما از همان لحظه اول به مردم اعلام کرده‌ایم.»

نکات مهم سخنان او چنین است:

روزهای اول فروردین در ستاد گفتم باید این ویروس را به صورت یک بلیه یک‌ساله مشاهده کنیم. بعضی از دوستان به من گفتند که چرا گفتید یک‌ساله، این یک‌سال طول نمی‌کشد و در تابستان و گرما تمام می‌شود. من گفتم باید احتیاط کنیم و برای یک‌سال آماده باشیم. این ویروس خطرناکی بود که به سادگی کنار نرفت و الان هم که یک‌سال از آن گذشته، نه این ویروس تمام نشده بلکه با نوع آفریقایی و انگلیسی و انواعی که گفته می‌شود مواجه هستیم و مشخص هم نیست که بشر از این ویروس خلاص شود و هیچ‌کس نمی‌داند اما باز هم باید برای سال آینده خود را آماده کنیم.

شاید در کشورهای دیگر هم فعالیت و فداکاری زیادی کردند که من زیاد مطلع نیستم که بخواهم مقایسه کنم ولی کاری که کادر درمان ما انجام داد، انصافا قابل تحسین و تعظیم است که جان خود را فدا کردند و بیش از ۲۶۰نفر از عزیزان شهید خدمت شدند.

در کشورهای دیگر هم مقابله با کرونا وجود دارد و ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید و در مراجعه بررسی شود، اما از حیث ساختاری در کشور ما کار بسیار بزرگی انجام شده است. شنبه همان چهارشنبه که اعلام شد، شورای‌عالی امنیت ملی تشکیل شد و در آنجا بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ستادی با عنوان ستاد ملی مبارزه با کرونا باید متولی این امر شود.

ایران تنها کشوری بود که در کرونا تحریم را هم داشته و هیچ کشوری در دنیا چنین حالتی نداشته است. برای خرید واکسن کرونا و برای واردکردن و پرداختن پول کوواکس خریداری‌شده با مشکلات زیادی مواجه شدیم.

مردم هم باید خود را برای سال آینده آماده کنند و هم مراقب باشند تا دچار موج چهارم نشویم.

باید سبک زندگی خود را بر مبنای شرایط جدید تغییر داده، پروتکل‌ها را رعایت کنیم و تردد و اجتماعات کمتر و مراعات و فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشیم. اگر علامتی دیدیم، آنها را به مراکز درمانی اعلام کنیم و اگر کرونا داشتیم، خود را قرنطینه کرده و اطرافیان تست بدهند تا به خوبی از این شرایط عبور کنیم.

وقتی ایران را با کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنیم، مدافعان حرم و مردم سرافزار هستند. همه آنهایی که مومنانه و خاضعانه کمک می‌کنند، باز هم در شب عید و اواخر فروردین سال آینده در ماه رمضان باز کمک خواهند کرد. به یاری همدیگر از این مرحله عبور خواهیم کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.