سارقان خانه‌های لاکچری پایتخت دستگیر شدند

مجرمان با بستن دست و پای مالباخته دست به سرقت‌های کلان می‌زدند

سه سارق حرفه‌ای که به خانه‌های اعیانی و پولدار تهران دستبرد می‌زدند از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. متهمان که سابقه‌دار بودند، خانه‌های لاکچری را برای سرقت‌هایشان انتخاب می‌کردند. 

شهروند آنلاین: از چندی پیش پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. مالباخته درخصوص شرح ماجرا به مأموران پلیس گفت: «نهم شهریور ماه در حالي که در خانه خواب بودم، سه مرد وارد منزلم شدند. آنها با بستن دست و پايم، همه اموال با ارزش خانه‌ام شامل اسناد و مدارک، ساعت، اموال آنتيک و عتيقه و طلاجات را به ارزش تقریبی 5‌میلیارد ریال سرقت کردند.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. تیمی از کارآگاهان برای بررسی موضوع به نشانی منزل مالباخته مراجعه کردند. ولی در تحقیقات میدانی رد پایی از سارقان به دست نیاوردند.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان مطلع شدند که شخصی به نام مراد توسط مأموران کلانتري 105 سنايي به اتهام سرقت دستگير شده است.

شیوه و شگرد به کار رفته در سرقت شباهت زیادی به پرونده طرح‌شده در این پایگاه داشت. بنابراین متهم و پرونده مربوطه برای بهره‌برداری پلیسی در اختیار این پایگاه قرار گرفت. مالباخته به محض مشاهده متهم او را به‌عنوان یکی از سارقان خانه‌اش معرفی کرد.

دستگیری سردسته باند در زعفرانیه

متهم پس از مواجهه حضوری با متهم به جرم ارتکابی به همراه دو تن از همدستانش اعتراف کرد.

با هماهنگی‌های قضائی دومین متهم پرونده نیز در مخفیگاهش در حوالی بلوار کشاورز دستگیر و در بررسی از مخفیگاهش تعدادی از اموال شاکی کشف شد.

متهم دستگیرشده سابقه‌دار بود. او پیش‌تر 6 مرتبه روانه زندان شده است. متهمان اعتراف کردند که سرکرده باند فردی به نام علیرضا است. او پس از سرقت اموال شاکی در مخفیگاهش در شمال تهران پنهان شده بود.

سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «با شناسایی مخفیگاه سرکرده باند در محدوده زعفرانیه او در مخفیگاهش که  ملکی خالی از سکنه بود، دستگیر شد. او به پایگاه سوم پلیس آگاهی انتقال یافت. متهمان به فروش تعدادی از اموال سرقتی به مالخران اعتراف کردند که با اخذ دستور قضائی شناسایی و دستگیری مالخران در دستور کار قرار دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.