چرا پرسپولیس شایسته قهرمانی بود؟

پرسپولیس در نیم‌فصل اول فوق‌العاده بود؛ اعداد و ارقام هم می‌گویند این تیم شایسته قهرمانی نیم‌فصل است

علاوه بر قرار گرفتن پرسپولیس و سپاهان در بالای جدول لیگ آمار و ارقام نیز عملکرد خوب این دو تیم را نشان می‌دهد.

شهروند آنلاین: با برگزاری دیدار گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران پرونده نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ بیستم به طور کامل بسته شد و سرخپوشان پایتخت با برد 5 گله دیروز قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کردند.

با گذر از نیمه لیگ بیستم اما حالا می‌شود یک بررسی آماری درباره مسابقات و عملکرد تیم‌ها داشت و ترین‌های مسابقات را به درستی آنالیز کرد.

**242 گل زده در 120 بازی

در مجموع نیم‌فصل اول رقابت لیگ برتر 120 مسابقه انجام شد که در این مسابقات 242 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. ثبت این تعداد گل در رقابت‌های لیگ برتر ایران یک رکورد خوب محسوب می‌شود و نشان می‌دهد تیم‌ها میل به بازی هجومی‌شان افزایش یافته است. از این‌رو ثبت میانگین 2.01 گل در هر بازی برای لیگ ایران که خیلی سال‌ها کسل‌کننده بودنش روی اعصاب رفته، یک آمار خوب است. میانگین گل برای هر تیم هم 15.12 بوده است.

**پرگل ترین مسابقه در تبریز

در نیم‌فصل اول لیگ بیستم پرگل‌ترین مسابقه در تبریز انجام شد. جایی که ماشین‌سازی و سپاهان به تساوی 3 بر 3 رسیدند و به کار خود پایان دادند. این تنها بازی نیم‌فصل اول بود که 6 گل در خود داشت و یکی از جذاب‌ترین‌ها بود. سه بازی دیگر هم در نیم‌فصل اول 5 گل داشت. برتری 3 بر 2 مس رفسنجان مقابل پیکان، برد 3 بر 2 ذوب‌آهن مقابل نساجی و برتری 5 بر صفر پرسپولیس مقابل گل‌گهر 3 مسابقه‌ای هستند که در رده دوم پرگل‌ترین بازی‌ها قرار گرفته‌اند.

**قلعه‌نویی، صاحب سنگین‌ترین شکست نیم‌فصل

همان‌طور که یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس بهترین برد نیم‌فصل را کسب کردند، امیر قلعه‌نویی و گل‌گهر سیرجان نیز با دریافت 5 گل از پرسپولیس سنگین‌ترین شکست نیم‌فصل را متحمل شدند. این شکست تلخ، سنگین‌ترین شکست تیم‌های امیر قلعه‌نویی در تاریخ لیگ برتر هم محسوب می‌شود.

**اتفاق ویژه؛ 5 پنالتی در یک بازی

مسائل داوری و اشتباهات و اقدامات درست آنها یکی از موضوعاتی است که در نیم‌فصل اول بارها درباره‌اش صحبت شد. اما یکی از جالب‌ترین داوری‌های لیگ به بازی ماشین‌سازی و سپاهان مربوط می‌شد که داور مسابقه 5 پنالتی در آن اعلام کرد! در بازی‌ای که 3 بر 3 به پایان رسید، از مجموع 5 پنالتی اعلام‌شده 4 تای آن تبدیل به گل شد و یکی از جالب‌ترین داوری‌های لیگ را رقم زد. البته اکثر تصمیمات داور مسابقه در اعلام پنالتی‌ها درست بود.

**سپاهان، صاحب بهترین خط حمله

اگرچه پرسپولیس عنوان قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کرد، اما سپاهان با 25 گل زده در 15 مسابقه بهترین خط حمله را در اختیار دارد. سرخپوشان در 15 بازی خود 21 بار دروازه حریفان را باز کردند و تفاضل گل فوق‌العاده‌ای دارند. بدترین خط حمله نیم‌فصل اول هم به ماشین‌سازی و سایپا اختصاص دارد که هرکدام 10 گل زده‌اند.

**پرسپولیس، موفق‌ترین در دفاع

یکی از اتفاقات ویژه پرسپولیس در نیم‌فصل اول خط دفاع قدرتمندش است. سرخ‌ها با وجود تغییراتی که در ابتدای فصل در خط دفاعی داشتند، اما همچنان بهترین خط دفاع را در اختیار دارند. آنها با 8 گل خورده این را در آمار و ارقام نیز نشان دادند. جالب اینکه پرسپولیس فقط یک باخت را تجربه کرده و کمترین شکست را نیز دارد که این مسأله نشان می‌دهد آنها چقدر در دفاع قدرتمند هستند. ذوب‌آهن اصفهان با 23 گل خورده نیز بدترین خط دفاعی لیگ را تا اینجای مسابقات در اختیار دارد.

**سایپا و فولاد، رکورددار تساوی

مساوی بهتر از شکست است؛ این را سایپا و فولاد در نیم‌فصل اول به خوبی ثابت کردند. آنها از 15 مسابقه‌ای که برگزار کردند، 8 بازی را با تساوی به پایان بردند تا نشان بدهند علاقه‌ای به شکست ندارند. اگرچه این تساوی‌ها نیز امتیازات زیادی از سایپا و فولاد گرفت، اما رکورد بیشترین تساوی را به این دو تیم داد که در نوع خود جالب است.

**ترین‌های لیگ برتر تا پایان نیم‌فصل را در ادامه می‌خوانید:

بهترین خط حمله: سپاهان با 25 گل زده

بدترین خط حمله: ماشین‌سازی و سایپا با 10 گل زده

بهترین خط دفاع: پرسپولیس با 8 گل خورده

بدترین خط دفاع: ذوب‌آهن با 23 گل خورده

بیشترین برد: پرسپولیس و سپاهان با 8 برد

کمترین برد: ذوب‌آهن و ماشین‌سازی با یک برد

بیشترین باخت: نساجی با 10 باخت

کمترین باخت: پرسپولیس با یک باخت

بیشترین تساوی: سایپا و فولاد با 8 تساوی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.