کیوسک، 20 فوریه

گاردین، نیویورک‌‌تایمز، واشینگتن‌پست

گاردین از رفت‌وآمد در خاندان سلطنتی بریتانیا گفته و از آنانی که قرار نیست برگردند! نیویورک‌تایمز از کاوشگر جدید ناسا گفته و «اسپوتنیک وی». واشینگتن‌پست هم نگران خسارات طوفان و سرما در آمریکاست که قرار است چه کسی پاسخگو باشد.

گاردین

روزنامه گاردین همچون بسیاری از روزنامه‌های بریتانیا، شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا و همسرش مگان را بر صفحه نخست نشانده است که پشت به تصویرند با این عنوان: «آنان برنمی‌گردند». کاخ باکینگهام اعلام کرد هری و مگان، دوک و دوشس ساسکس دیگر به عنوان اعضای شاغل خانواده سلطنتی بریتانیا برنخواهند گشت. ملکه بریتانیا تأیید کرد آنها به مسئولیت‌هایی که با عمری خدمات عمومی همراه است، ادامه نخواهند داد. در بیانیه کاخ باکینگهام آمد که شاهزاده هری و مگان همچنان اعضای دوست‌داشتنی خانواده باقی خواهند ماند. هری و مگان که اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کنند، در ماه مارس رسما از سمت خود کناره‌گیری کردند و قرار شد بعد از ۱۲ ماه این وضعیت را دوباره بررسی کنند. تأیید کناررفتن آنها به این معنی است که شاهزاده هری و مگان القاب نظامی و سلطنتی خود را پس می‌دهند و این وظایف و القاب بین دیگر اعضای شاغل خانواده سلطنتی تقسیم می‌شود.

تیتر یک روزنامه گاردین هم درباره بازگشایی مدارس و اختلاف نظر در این‌ باره است. پروفسور کریس ویتی، مشاور ارشد دولت بریتانیا در امور بهداشت و درمان از طرح بازگشت همه دانش‌آموزان تا هشتم مارس به مدارس ناخشنود است و در‌باره بازگشایی مدارس با بوریس جانسون موافق نیست.

نیویورک‌تایمز

نخستین تصویر ارسالی کاوشگر جدید ناسا از مریخ عکس یک نیویورک‌تایمز است. کاوشگر «پرسیویرنس» برای یافتن آثار حیات، با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آمد. عکسی دیگر در صفحه نخست از «یخ‌زدگی شدید در مناطقی مانند شهر آستین در تگزاس در روز چهارشنبه» که «باعث مصیبت و مرگ شد» می‌گوید: «سرمای وحشی تگزاسی‌ها را در تختخواب‌ها، حیاط‌ها و خودروها می‌کشد.»

در صفحه نخست جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، بر  ارزش اتحاد در سیاست‌های ایالات متحده تأکید دوباره کرده است.

در صفحه نخست این روزنامه از «اریک پرنس» رئیس سابق شرکت امنیتی بلک واتر هم گفته شده که طبق تحقیقات سازمان ملل این حامی و متحد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی را نقض کرده و برای شبه‌نظامیان سلاح و تجهیزات نظامی فرستاده است.

نیویورک‌تایمز با تیتر «روسیه با به اشتراک گذاشتن واکسن تصویر خود را جلا می‌دهد» به واکسن روسی «اسپوتنیک وی» و سیاست به اشتراک گذاشتن آن با سایر کشورها توجه کرده است؛ در حالی که ایالات متحده و کشورهای اروپایی ممنوعیت صادرات واکسن را برای مقابله با کمبود در خانه در نظر گرفته یا اجرا کرده‌اند.

این روزنامه می‌گوید تاکنون، بیش از 50 کشور از آمریکای لاتین تا آسیا 1.2 میلیارد دوز واکسن روسی سفارش داده‌اند که تصویر علمی از روسیه را جلا می‌دهد و نفوذ و توانایی‌ مسکو را در سراسر جهان بالا می‌برد.

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست در صفحه نخست بر طوفان در آمریکا و خسارات آن متمرکز است: «بحث و مذاکره تند و آشکار درباره هزینه‌های طوفان». این روزنامه می‌گوید خسارات میلیاردی در سرتاسر جنوب توجه‌ها را به این موضوع متمرکز می‌کند که مقصر کیست و چه کسی خسارت‌ها را جبران خواهد کرد.

تیتری دیگر از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌گوید که اطمینان می‌دهد رهبری ایالات متحده را در دیپلماسی جهانی تثبیت و از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند.

«فشار تازه برای محدودیت‌های رأی‌گیری در ایالت‌ها» عنوان دیگری در صفحه نخست است با این توضیح که قانون‌گذاران ایالتی GOP (جمهوریخواهان) محدودیت‌هایی در رأی‌گیری برای آرام‌کردن و دلجویی از طرفداران ترامپ پیشنهاد کرده‌اند و این باعث ترس از واکنش شدید می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.