برای زیارت خانه خدا به ریگان می‌روم!

روایتی از فعالیت‌های یک بانوی کار آفرین در شهرهای محروم اصفهان

تازه چند روزی است که از منطقه محروم و کم برخوردار ریگان کرمان برگشته است. زن خانه داری که از ۱۳ سالگی دوخت لباس سیسمونی برای جنگ زده های ساکن اردوگاه شهید بهشتی اصفهان، کمک به سیل زدگان لرستان و چندین فعالیت خیرخواهانه دیگر را در کارنامه زندگی خود داشته و دستی هم در کار تهیه جهیزیه، درمان و نیز تهیه لوازم تحریر برای خانواده های بی بضاعت دارد.
مریم نادری بانوی داوطلبی است که کار آفرینی و اشتغال زایی برای محرومان را مهم ترین اصل برای از بین بردن محرومیت از جامعه می داند. اجرای پروژه هایی چون کارگاه بلوک زنی، جوجه کشی و مرغداری و چند پروژه دیگر از جمله فعالیت های این بانوی خیر هلال احمر است. 
مریم نادری، خودش را اینطور معرفی میکند:«متولد باغ ابریشم اصفهان. از ۱۳ سالگی در کنار مادرم برای مردم جنگ زده ساکن در اردوگاه شهید بهشتی لباس سیسمونی می دوختم و مادرم مشوق کارهای من بود. بعد از ازدواج نیز همسرم در پیشرفت‌های کاری ام نقش موثری دارد و همراهی و همدلی او در کمک به دیگران و کارهای خیر پشتیبانم بوده است.»

او در مورد کار و فعالیت هایش می‌گوید:
«
کمک به دیگران لذت خاصی دارد. علاوه بر این وقتی می بینم می توانم دیگران را خوشحال کنم حال خوبی پیدا می کنم. واقعیت این است که ما در کشور، آدم های محروم و بی بضاعت داریم و حس می کنم همین محرومیت ها ریشه بسیاری از گرفتاری ها، معضلات و آسیب های اجتماعی است و بنابراین اگر بتوانیم در این زمینه کار کنیم قطعا جامعه ای سالم تر و توسعه یافته تر خواهیم داشت. اساسا گسترش کار خیر و نیکوکاری در جامعه برکات بسیاری دارد و  به رشد اقتصادی و تولید آن جامعه کمک می کند. به همین دلیل، شخصا همه را به کار خیر دعوت و تشویق می کنم و در عین حال هر گونه اطلاعاتی در این زمینه بخواهند در اختیارشان می گذارم. یکی از خاطرات فعالیت های داوطلبانه من از این قرار است که:
در منطقه ریگان در ۳۰۰ کیلومتری کرمان محرومیت وجود دارد. روستانشینانی که از همه چیز محرومند. در آنجا با همکاری مردم و برخی از مسئولان پروژه بلوک زنی را به بهره برداری رساندیم که هم در اشتغال جوانان آنجا موثر بوده و هم برای ساخت خانه به آن ها کمک کرده است. همینطور پروژه جوجه کشی در آن منطقه را اجرا کردیم که جواب داده و در تامین غذایی و معیشت مردم محروم آن منطقه موثر خواهد بود. به همین دلیل امسال با توجه به عدم امکان سفر به خانه خدا این شعار را سرلوحه خودم قرار دادم که برای زیارت خانه خدا به ریگان می روم و حتما ثواب این کار کمتر از حج نیست.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.