گفتیم مشکل را حس نکردیم، شما هم بگین حس نکرده

شهرام شهیدی

سنگ اول

معاون اول رییس جمهور گفته نگذاشتیم مردم ‌مشکلات را زیاد حس کنند. از وقتی این را شنیدم با خودم فکر می کنم یعنی تازه این چیزی که ما به شدت حسش می کنیم و دردمان هم گرفته، همه ماجرا نیست و مقامات نگذاشته اند ما حسش کنیم؟ اگر حسش می کردیم چه بلایی سرمان می‎آمد؟ یاد فیلم قیصر افتادم و حس کردم الان در نقش ممد فراری باید این دیالوگ را ادا کنم: « من بودم، حاجی نصرت، رضا پونصد، علی فرصت، آره و اینا خیلی بودیم، کریم آقامون هم بود. کریم آق منگل جنسی را گرون کرد، گفتم نامرداش؛ دومی رو گرون کرد از اولی قایم‌تر، دستمو کردم تو جیبم که برم و بیام چشام را باز کردم دیدم از شدت گرونی تو مریض‌خونه‎ام. حالا ما به همه گفتیم مشکل را حس نکردیم، شمام بگین حس نکرده، آره،خوبیت نداره. واردین که!»»

 

سنگ دوم

خبرنگاری به احمدی نژاد گفته « برخی استفاده شما از توئیتر را عجیب می دانند زیرا در دولت شما، مقامات ایرانی، فیس بوک و توئیتر را در سال 2009 ممنوع کردند» احمدی نژاد هم پاسخ داده: « امروز در دنیای ارتباطات فیلتر معنا ندارد. فیلتر کردن و ایجاد محدودیت، یک امر شکست خورده است.»

این گفتگوی دونفره شما را یاد کدام ضرب المثل فارسی می‎اندازد؟

الف. آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا می‎خونه

ب. در دیزی باز است. حیای گربه کجا رفته؟

پ. یارو را تو ده راه نمی‎دادن سراغ خانه کدخدا را می گرفت

ت. برو کشکت را بساب

 

سنگ سوم

قبلا می گفتند هر چه بگندد نمکش می زنند . وای به روزی که بگندد نمک. حالا یک نماینده مجلس اصولگرا که دست بر قضا رییس کمیسیون تلفیق هم هست، مدعی شده  گواهی کار ارائه شده توسط رییس دیوان محاسبات صحت ندارد.

از آن جایی که امروز من به ادبیات فولکلور و ضرب المثل بند کرده ام به نظرتان ملت شامل کدام ضرب المثل می شوند؟

الف. گاوش زاییده!

ب. هر چه سنگ است مال پاي لنگ است

پ. يکي را پي نخود سياه فرستادند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.