اعتراض دانشجویان به فرود کاوشگر به مریخ

وحید میرزایی- چند روز پیش ناسا اعلام کرد پس از یک تلاش هفت ماهه کاوشگر استقامت با موفقیت بر سطح سیاره مریخ فرود آمد تا به تحقیقات در زمیته حیات در این سیاره بپردازد. اگرچه از نظر ما این پروژه اصلا اتفاق مهمی نیست و ما خودمان سال ها پیش یک میمون را دو سه کیلومتری به فضا فرستادیم اما متأسفانه به واسطه پروپاگاندای غرب، این خبر ابعاد جهانی به خود گرفت. به همین بهانه نظر مردم را نیز در این مورد جویا شدیم:

-سلام عرض میکنم خدمت شما و همکاران خوبتون. به نظر من کار جالبیه. اگه کاری کنند بشه در مریخ زندگی کرد خیلی خوبه. حداقل اینه که آخر هفته ها با بچه ها میریم اونجا قلیونی جوجه ای چیزی.  بالاخره حال و هوامون عوض میشه. چیه همش شمال شمال.

-با سلام. واقعا کار بزرگ و مهمی بوده. نمی­خوام تلاش های مسئولان در پیشرفت کشور رو زیر سؤال ببرم اما خدا وکیلی الان دو ساعته می خوام  قبض برق رو اینترنتی پرداخت کنم، صد دفعه اینترنت قطع شد. رفتم بانک می گم«داداش یک ساعته واستادم، چرا چک رو نمی خوابونی به حساب»، میگه از صبح سیستممون قطعه، نمیخوابه». دو ساله می خوام یه ماشین بخرم. همون روز ثیت نام خودرو، وارد سایت نمیشه. یه امضا می خواستم ندادن به ما. سه سال پنج میلیون وام در خواست دادم ده تا ضامن می خوان. یه پرابد نمی­تونن درست بسازن.

-با سلام و عرض ادب به پیشگاه مردم خوب ایران زمین. نظر ما در مورد این کاوشگر در مجموع مثبت نیست چرا که هدف غرب صرفا فساد در کرات دیگر است. با این حال همچون دوچرخه خانم ها اجازه سوار شدن و  استفاده از این کاوشکر را ندارند.

– در حالی که کشور ایران با پیشرفت های بسیار زیاد در زمینه های مختلف علمی است و حتی ماه ها پیش سیستم شناسایی ویروس کرونا از فاصله یک کیلومتری را رونمایی کرد، کشورهای غربی که در لجن­زار اقتصادی خود غرق شده اند و هر روز فقر و مشکلات اقتصادی گلوی مردم را می­فشارد. با این حال غرب وحشی فارغ از تمام مشکلات یک به ظاهر کاوشگر را به مریخ فرستاد تا مردم مظلوم و ستمدیده مریخ را وادار به همراهی با غرب و شورای امنیت نماید. لازم به ذکر است مردم غیور مریخ سال هاست بدون هوا نفس می کشند اما هرگز حاضر به همراهی با  غرب نشده اند. دیروز هم همزمان با فرود این به اصطلاح کاوشگر، جمعی از دانشجویان خودجوش دانشگاه های سراسر مریخ در تجمعی خواستار توقف کاوش های این کاوشگر شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.