پرسه‌های ماکسیماسوارهای کلاهبردار در دیوار

مردان ماکسیماسوار طعمه‌های خود را از سایت دیوار پیدا می‌کردند. دو فروشنده گوشی در دام این متهمان کلاهبردار گرفتار شدند

بیست‌‌وچهارم دی ماه پرونده‌ای مبنی برکلاهبرداری به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری 164 قائم(عج) تشکیل شد.

زن شاکی در تحقیقات گفت: «گوشی آیفون مدل ایکس مکس را به قیمت 23 میلیون تومان برای فروش در سایت دیوار آگهی کرده بودم. شانزدهم دی ماه مردی برای خرید گوشی با یک خودروی ماکسیمای مشکی به آدرس خانه ما آمد. پس از خرید گوشی یک پیامک جعلی مبنی بر واریز مبلغ مورد معامله به صورت شبا برای من ارسال کرد. اما پس از بررسی حساب خود متوجه شدم پولی به حسابم واریز نشده و خریدارگوشی اقدام به کلاهبرداری کرده است.»

دلایل و مستندات شاکی دریافت شد. با انجام اقدامات پلیسی و بررسی پلاک خودروی ماکسیما، مالک آن شناسایی شد. صاحب خودرو در تحقیقات گفت: «خودرو اجاره می‌دهم. آن روز خودروی خود را به شخصی به نام سهراب اجاره داده بودم.»
با همکاری مالک خودرو متهم در یک اقدام پلیسی در منطقه نیاوران دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. متهم در تحقیقات به جرمش اعتراف و گفت: «با همدستی یکی از دوستانم به اسم امیر به قصد کلاهبرداری خودرو را اجاره کردیم.»
کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی امیر را دستگیر کردند که درتحقیقات به عمل آمده او نیز به جرمش اعتراف کرد.

شناسایی پرونده مشابه

پس از انجام اقدامات لازم یکی دیگر از مالباختگان که به این شیوه از او کلاهبرداری شده و یک دستگاه گوشی به مبلغ شش میلیون و پانصد هزار تومان از او خریداری شده بود نیز شناسایی شد و پس از مواجهه با متهمان هر دو آنها را به عنوان کلاهبردار معرفی کردند.
با تکمیل تحقیقات، متهمان به همراه گزارش نهایی به دادسرا اعزام و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی همچنان ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.