سفر فروشی ممنوع

میراث فرهنگی استان تهران هشدار داد

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در نامه‌ای به انجمن‌های دفاتر مسافرتی درباره صدور مجوز سفر برای برگزاری تورهای گردشگری هشدار و اخطار داد.

شرایط امروز جامعه که با شیوع ویروس کرونا در هم تنیده شده و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است، حوزه‌های سفر و گردشگری را نیز به‌شدت تحت شعاع قرار داده و مردم دیگر اشتیاق و شوق سال‌های گذشته را برای سفر ندارند. استقبال از تورهای گردشگری به‌شدت کاهش یافته و حتی در مواردی سفر به بعضی شهرها به صفر نیز رسیده است.

در این وضعیت ویژه که امکان برپایی تورهای گردشگری مجاز قبل از کرونا وجود ندارد، عده‌ای از افراد سودجو شرایط را برای برگزاری تورهای غیرمجاز و غیرقانونی مهیاتر از همیشه یافته و با انواع تبلیغات در فضاهای مجازی و حتی کاغذی در شهر، به دنبال منافع مالی خود هستند و هیچ اعتنایی به شرایط خاص کشور و شیوع و گسترش مجدد کرونا ندارند.

به دلیل زیادشدن تورهای غیرمجاز پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، در نامه‌ای به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و تهران نوشت: «بر اساس گزارش‌های به دست آمده، بررسی و نظارت‌های به عمل آمده از مبادی برگزاری تورهای داخلی مشخص شده که برخی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی به نحوی از انحاء اقدام به واگذاری یا صدور مجوز سفر برای افراد، سایت‌ها و صفحات مجازی برگزارکننده تورهای گردشگری غیرمجاز می‌کنند.

بر همین اساس به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اعلام شده که در صورت مشاهده هر گونه واگذاری یا صدور مجوز، صدور لیست بیمه و ارایه مدارک تور برای افراد و سایت‌ها و صفحات مجازی صدرالاشاره، پرونده شرکت جهت تصمیم‌گیری‌های بعدی به کمیسیون فنی نظارت بر عملکرد دفاتر واگذار خواهد شد.»

گفتنی است تمام شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در زمینه صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند برای شروع فعالیت خود نیاز به اخذ مجوزهای متعدد از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دارند،اما مرجع صدور مجوز تشکل‌های این بخش نیز دچار تنوع شده که این امر موجب موازی‌کاری و بروز مشکل در رصد و کنترل فعالیت‌ها شده است.

در این میان، نقش اصلی صدور مجوزها و رصد، نظارت و پایش فعالیت‌های مربوط به آژانس‌های گردشگری بر عهده وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.