وزیر تنهایی در ژاپن

یوشیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن، تتسوشی ساکاموتو را به‌عنوان «وزیر تنهایی» انتخاب کرده است تا به افرادی که در طی پاندمی کرونا با تنهایی و انزوا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کمک کند. در سخنرانی خود در روز 12 فوریه، سوگا به افزایش تعداد قربانیان خودکشی در طی بحران کرونا در ژاپن، که بیشترین تعداد آنها را زنان تشکیل می‌دهند، اشاره کرد. او با خطاب قراردادن ساکاموتو گفت: «زنان بیش از مردان از انزوای اجتماعی رنج برده و تعداد قربانیان خودکشی رو به افزایش است. امیدوارم شما مشکلات را شناسایی و اقدامات مناسب در جهت حل آنها انجام دهید.»
در یک کنفرانس خبری در طی همان روز ساکوموتو گفت که امیدوار است بتواند گام‌هایی موثر در جهت جلوگیری از انزوای اجتماعی و حفظ روابط بین افراد انجام دهد. او ادامه داد که تاکنون اقداماتی نیز جهت نظارت بر سالمندانی که به تنهایی زندگی می‌کنند و همچنین فقر در حوزه کودکان انجام شده است. در جلسه‌ای اضطراری که اواخر فوریه تشکیل خواهد شد، ساکاموتو به تجارب سازمان‌های غیرانتفاعی گوش خواهد داد که در زمینه کمک به افرادی که تنهایی و انزوا را تجربه می‌کنند، فعالیت دارند. همچنین اقدامات حمایتی برای آنهایی که نیازمند کمک هستند نیز، مورد بحث قرار خواهد گرفت. دیگر قانون‌گذاران از حزب لیبرال دموکرات داوطلب شده‌اند تا این مسائل را مورد مطالعه قرار دهند. به جز وزیر تنهایی، ساکاموتو د حال رسیدگی به مسأله کاهش نرخ زاد و ولد در ژاپن نیز هست. سال گذشته، ژاپن تعداد 2153 مرگ در اثر خودکشی را در ماه اکتبر به ثبت رسانده است، در حالی که تعداد قربانیان بیماری کووید-19 تا بیست‌وهغتم نوامبر فقط 2087 نفر بوده است.
ژاپن اولین کشوری نیست که وزیر تنهایی دارد. بریتانیا در سال 2018 اولین وزیر تنهایی را تعیین کرد که بیشتر بر مسأله تنهایی در میان سالمندان کشور تمرکز دارد.
منبع متن: Yahoo News
منبع ویدیو: TRT World
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.