چطور در مدت 3ماه شرکت مخابرات به ضرر منهای ۹۰۰میلیارد تومان رسید؟

وزیر ارتباطات: اگر لازم باشد نام فردی که با تصمیماتش به کشور صدمه می‌زند را می‌گویم

وزیر ارتباطات گفت: یک فرد در شرکت مخابرات تصمیماتی اتخاذ می‌کند که آن تصمیمات به کشور صدمه می‌زند و اگر ضرورت داشته باشد، اسم و مشخصات آن فرد را می‌گویم

شهروند آنلاین: «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات صبح روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه تلکام ۹۹ و در واکنش به حضورنداشتن شرکت مخابرات در این نمایشگاه گفت: «شرکت مخابرات در این مراسم شرکت نکرده است، چون که از ما توقع داشته تا تعرفه را بالا ببریم. حالا نیز چون با این درخواست موافقت نشده، در مراسم شرکت نکرده‌اند. ما همه اینجا یک خانواده هستیم و اگر مخابرات حضور پیدا نکرده، قطعا خودش را جزئی از خانواده نمی‌داند.»

او افزود: «نمی‌دانم چطور در عرض مدت سه‌ماه شرکت مخابرات که ۲۸۰میلیارد سود داشت، به ضرر منهای ۹۰۰میلیارد تومان رسیده است. من درباره این حتما به زودی با مردم صحبت می‌کنم.»

او تأکید کرد: «اگر این ضرر به دلیل هزینه‌ای بود که ثبت نشده، باید مرجع قانونی به آن ورود کند. مسأله بعدی بحث افت ارزش سهام است. من به سازمان بازرسی هم منعکس کردم که بعد از افت شاخص سهام در مخابرات سهام، سهامداران خرد را کدام مجموعه حقوقی جمع کرده و بعدا چه اتفاقی قرار است بیفتد؟»

جهرمی تأکید کرد: «حرف ما این است که مخابرات باید بدهی پرسنل خود را که از سال ۸۸ باقی مانده، پرداخت کنند. ما آن را از جیب مردم پرداخت نخواهیم کرد. املاک‌تان را بفروشید و بدهی را بدهید. اما اگر می‌خواهید کار توسعه‌ای انجام دهید، ما تعرفه را افزایش خواهیم داد. برای توسعه خدمات ۴۰سال قبل را کسی تعرفه افزایش نمی‌دهد.»

او تأکید کرد: «شرکت مخابرات نه‌تنها تکالیف خود را انجام نداده بلکه جلوی توسعه بخش خصوصی را نیز گرفته است. من متوقف نخواهم شد، همان‌گونه که انحصار را در مسأله بین‌شهری درون استانی شکستیم، انحصار درون‌شهری را نیز می‌شکنیم.»

جهرمی خطاب به مخابرات گفت: «می‌دانیم زور شما زیاد است و می‌توانید در همه مسائل اعمال‌نظر کنید اما ما هم زورمان کم نیست و از هر ابزار قانونی که داشته باشیم، استفاده می‌کنیم.»

او با بیان اینکه با صدور بیانیه و توصیه این مسأله حل نمی‌شود، افزود: «این اتفاقات به ضرر مردم است؛ چراکه به واسطه این رفتار ارتباطات ثابت در ایران نسبت به دنیا عقب مانده، انحصار است که باید شکسته شود. دو، سه‌سال نرم نرم تصمیم گرفتیم تا انحصار را از بین ببریم اما  الان باید سرعت را بیشتر کنیم. ما به تمام پرسنل و زحمتکشان مخابرات احترام می‌گذاریم. همگی می‌دانیم که تنها یک فرد در شرکت مخابرات چنین تصمیمات نادرستی را می‌گیرد که به کشور صدمه می‌زند. اگر ضرورت داشته باشد، حتما با اسم و مشخصات درباره این فرد صحبت خواهم کرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.