دربی مربی ترسو نمی‌خواهد!

شایعات و حاشیه‌ها در آستانه دربی ٩٣ به اوج رسیده؛ از درخواست سرمربیان دو تیم برای تعویق مسابقه تا مذاکره مدیرعامل استقلال با استراماچونی

با دمیده‌شدن سوت پایان رقابت‌های لیگ نوزدهم، حال همه اهالی فوتبال چشم‌انتظار تعیین جام حذفی و شاید از آن حساس‌تر برگزاری شهرآورد پایتخت در مرحله نیمه نهایی هستند؛ جدالی که چهارشنبه هفته آینده قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود. هر چند دو تیم با یک پیروزی قاطع فصل را به پایان بردند و به استقبال دربی رفتند اما سرمربیان جوان دو تیم  دغدغه و استرس مشترکی دارند؛ هم مصدومیت بازیکنان کلیدی دو تیم و هم نزدیک‌بودن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در قطر باعث شده تا شایعه تعویق دربی با خواست فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی خیلی جدی مطرح شود.

احتمال غیبت بازیکنان کلیدی

استقلالی‌ها قبل از دیدار با شاهین بوشهر علی کریمی فرمانده خود در میانه میدان را در کنار روزبه چشمی که یکی از بهترین بازیکنان ترکیب آبی‌هاست به دلیل مصدومیت از دست دادند. از سوی دیگر پس از پایان پرسپولیس مقابل سایپا هم احمد نوراللهی، ‌هافبک جنگنده میانه میدان این تیم لنگ‌لنگان ورزشگاه آزادی را ترک کرد و با دردی شدید از ناحیه مچ پا مواجه شد تا فرماندهان سرخابی پایتخت در میانه میدان در آستانه دربی با مصدومیت مواجه شده باشند. پزشکان باشگاه استقلال گزارشی از روند بهبودی کریمی و چشمی منتشر نکرده‌اند و احمد نوراللهی هم‌ چشم‌انتظار پاسخ معاینات است تا ببیند می‌تواند تیمش را در دربی همراهی کند یا خیر؛ اما در آستانه ٥ روز تا دربی سرنوشت‌ساز پایتخت گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره غیبت این سه مهره کلیدی به گوش می‌رسد که بدون تردید می‌تواند فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی را برای انتخاب جایگزین دچار مشکل و دردسر کند.
شایعه تعویق دربی را چه کسی راه انداخت؟
در حالی که هواداران سرخابی بی‌صبرانه منتظر برگزاری دربی حساس و جذاب در نیمه نهایی جام حذفی هستند، شایعه تعویق این مسابقه خیلی‌ها را مأیوس کرده است. مربی استقلال در کنفرانس خبری پس از دیدار تیمش در بوشهر نیز به این موضوع اشاره کرد که میل آبی‌ها به تعویق دربی حذفی و برگزاری آن در روزی دیگر است. گفته می‌شود کادر مدیریتی باشگاه استقلال هم با استناد به صحبت‌های فرهاد مجیدی و کادر فنی تیم درخواست تعویق شهرآورد را به سازمان لیگ ارسال کرده تا آبی‌ها به ‌همراه  رقیب سنتی خود از زمان مناسبی برای ریکاوری و آماده‌سازی برای رویارویی با رقبای آسیایی بهره‌مند شوند. به ‌دنبال همین موضوع، روز جمعه سرمربی استقلال با همتای قرمزپوش خود طی تماسی تلفنی از او خواست تا با برگزاری دربی حساس جام حذفی آن ‌هم چند روز پیش از اعزام به قطر برای رقابت آسیایی موافقت کند. طبق گزارش برخی رسانه‌ها گفت‌وگوی تلفنی طولانی‌مدت سرمربیان سرخابی‌های پایتخت سبب شد تا گل‌محمدی نیز با خواسته مجیدی موافقت کند و از مسئولان باشگاه بخواهد تا آنها نیز موافقت خود را با درخواست تعویق دربی اعلام کنند.

واکنش سازمان لیگ به شایعات


سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، خیلی زود به شایعات مطرح‌شده واکنش نشان داده و می‌گوید: «تاکنون تصمیمی برای لغو بازی از سوی هیأت‌رئیسه سازمان لیگ اتخاذ نشده و به همین دلیل ما برنامه خودمان را پیگیری می‌کنیم. من درباره لغو بازی تصمیم‌گیرنده نیستم؛ زیرا کمیته مسابقات تنها مسئول برگزاری بازی است.» با این وضع به نظر می‌رسد عزم سازمان لیگ برای برگزاری دربی در همان تاریخ اعلام‌شده قبلی است؛ چون تاریخ جدیدی را نمی‌توان برای این مسابقه حساس در نظر گرفت. قطعا سازمان لیگ علاقه دارد هر چه زودتر پرونده مسابقات فصل ٩٨-٩٩ را ببندد و سراغ فصل جدید مسابقات برود.

اعلام آمادگی اینستاگرامی سرمربیان سرخابی

بعد از تأکید سازمان لیگ بر برگزاری دربی ٩٣ در موعد مقرر که همان چهارشنبه، پنجم شهریور است، فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی به شایعات واکنش نشان دادند. بعد از این اتفاق، فرهاد مجیدی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود تأکید کرد که برای حضور در دیدار با پرسپولیس آماده است. مجیدی با انتشار شعری که مرحوم ناصر حجازی از آن استفاده می‌کرد و روی سنگ مزارش نیز حک شده است، نوشت: «من آن گلبرگ مغرورم که می‌میرم ز بی آبی  ولی با ذلت و خواری پی شبنم نمی‌گردم. بی‌صبرانه منتظر بازی روز چهارشنبه هستم». همچنین یحیی گل‌محمدی با انتشار یک استوری نوشت: «بنا به دلایلی لغو دربی پیشنهاد شد ولی با دلایل دیگری دربی انجام خواهد شد».

بازگشت استراماچونی به صدر اخبار در آستانه دربی!


در شرایطی که از چند هفته قبل خبرهایی در مورد مذاکره مسئولان باشگاه استقلال با آندره استراماچونی منتشر شده بود و البته مورد تأیید رسمی قرار نگرفت، مدیرعامل این باشگاه جمعه شب راهی ایتالیا شد تا برای تسویه‌حساب با سرمربی پیشین آبی‌پوشان نشستی را برگزار کند. احمد سعادتمند به همراه مهدی نوروزی، معاون اقتصادی باشگاه استقلال، راهی ایتالیا شده و قرار است در نشستی با آندره استراماچونی گفت‌وگوی مستقیمی با او داشته باشد. در این مورد گفته می‌شود سعادتمند برای انجام تسویه‌حساب و توافق بر سر پرداخت مطالبات استراماچونی به ایتالیا سفر کرده است، اما برخی از نزدیکان باشگاه مذاکره برای بازگشت او به ایران را هم دور از ذهن نمی‌دانند. همین موضوع حاشیه‌های زیادی را در آستانه دربی به وجود آورده و با انتقاداتی هم همراه شده است. پرویز برومند، پیشکسوت استقلال، در این رابطه می‌گوید: «وقتی این خبر را شنیدم تعجب کردم؛ چرا باید مدیرعامل استقلال در این شرایط راهی ایتالیا شود؟ شاید او می‌خواسته آب و هوا عوض کند که البته توصیه من به او همین است! من می‌دانم که حضور مربی خارجی در فوتبال ایران ممنوع شده اما از گوشه و کنار می‌شنوم که هنوز این موضوع به تصویب نرسیده است. وقتی این شایعات مطرح می‌شود سفر سعادتمند به ایتالیا چه معنی می‌دهد؟ من همین الان حس کردم مجیدی فصل بعد در استقلال کاره‌ای نیست!»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.