اینفلوئنسرها مشمول ماليات شدند

درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال‌کننده از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود

بر اساس مصوبه دیروز نمایندگان، سازمان امور مالیاتی مکلف است در مدت دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه کند و به تأیید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند.

شهروندآنلاین: براساس مصوبه دیروز نمایندگان، درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم سه‌شنبه، پنجم اسفندماه مجلس شورای اسلامی، با الحاق بندی به تبصره 6 ماده واحده این لایحه که براساس آن اینفلوئنسرها مکلف به پرداخت مالیات شدند، موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی، درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال‌کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. سازمان امور مالیاتی مکلف است در مدت دو ماه پس از لازم‌الاجراشدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه کند و به تأیید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه‌شده توسط آنها را تهیه کند و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.